Avatar uživatele
Lucimia

plátce zdravotního pojištění

Dobrý den,

prosím potřebuji moc poradit. V r. 2009 na jaře jsem si já blbec změnila zdravotní pojišťovnu z VZP na MEDIA. Bylo mi řečeno, že nemusím nic řešit, nikam chodit a nic zařizovat. Od 1.7.2009 jsem byla registrována u pojišťovny MEDIA, i když mně samozřejmě nechtěli nikde ošetřit a stálo mě to spoustu nervů. Dnes už bych se takhle nenapálila, ale momentálně řeším ještě jiný problém.

Ten rok, co jsem se pojistila u MEDIA jsem maturovala. Následně jsem asi od půlky července nastoupila do zaměstnání a pracovala zde asi do konce prázdnin, přičemž už jsem byla přijata na VŠ, od půlky září byla zapsaná ke studiu a studuji stále další 3 roky. Vůbec mě nenapadlo řešit zdravotní pojištění, když mi bylo všude říkáno, že jsem stále jako studentem po maturitě až do asi října, než nastoupím na VŠ a tudíž za mě stále platí pojišťění stát…?

Nyní si říkám, že nástupem do zaměstnání za mě vlastně pojištění začal platit zaměstnaval a pak od zápisu na VŠ zase znovu stát. Byla by tam ale „díra“ asi 14 dnů, než jsem ke studiu byla zapsána. Dnes mi ale přišel dopis od VZP, ke které jsem se zase hned jak to bylo možné přehlásila, ve kterém mi píší, že za mě ten celý ROK, co jsem byla registrovana u pojiš. MEDIA nikdo neplatil zdrav. pojištění. Nechápu ale proč by to měl být rok, když jsem většinu času byla studentem a asi 1,5 měsíce zaměstnancem. Můžete mi někdo prosím vysvětlit, kde jsem udělala chybu a zdali se vyhnu zaplacení pojistného ze svého včetně penálí??? :(

MOC VÁM DĚKUJI ZA RADU!!!

Doplňuji:
Moc děkuji za odpovědi! Už je to vyřešené. Byla jsem na VZP, ukázala jim zápočtový list ze zaměstnání, imatrikulační list a maturitní vysvědčení, ona si to okopírovala a bylo to během 4 min. vyřešené. Prý MEDIA neměla vše zaevidované a měla v tom vyloženě bordel, proto oni to ted dávají dohromady. Ačkoli mně ta „paní“, co mě do MEDII uvrtala, řekla, že se nemusím vůbec o nic starat, tak samozřejmě nezařídila nejspíš nic. No, hlavně, že už je to v pořádku. Nesmírně se mi ulevilo… Děkuji Vám ještě jednou…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, hanulka11, fablen před 4486 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Je to tak jak říkáte. Jenemže tady to nikdo nerozhodne.
Zajděte si na pojišťovnu MEDIA a chtějte výpis z pojištění za kritický rok. Potom porovnejte s doklady o přihlášní ( doufám že jste uvedla že studujete) a odhlášení. Pojišťovna by si těžko nechala uniknout příjem od státu. Vysvětlení požadujte na pojišťovně MEDIA i VZP. Vypadá to na to že jste z VZP nebyla odhlášená.

Také zjistíte jestli za vás zaměstnavatel po dobu zaměstnání platil pojištění a komu!! ( je dost pravděpodobné že ne – v tomto vychvalovaném státě to není nic vzácného). Také je to o tom jak vás u zaměstnavatele vedli. Jestli jako studenta nebo zaměstnance.Pokud prokážete že jste tam byla zaměstnaná a pojištění placené nebylo, vyřizuje si to se zaměstnavatelem pojišťovna.

Ještě je ve hře to že vás nikdo z původní pojišťovny neodhlásil a oni vás tam vedli stále jako klienta, ale jak říkám to zde těžko vyřešíme.

Chybu jste udělal v tom že jste si změnu neověřila na obou stranách.
Doplňuji:
Typický příklad proč je dobré si hodně rozmýšlet přechod k malým společnostem.
To platí i pro energie a pod.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
fablen

Na mě to působí tak, že chybu jste udělala Vy: v době, kdy Vás odhlásil zaměstnavatel, měla jste se zajímat dál o své zdravotní pojištění a nahlásit se u Media jako student, za kterého platí pojištění stát. Doložila bych nyní VZP Vaši dobu studia a mělo by být vše v pořádku. Zároveň bych napsala i dopis o odstranění tvrdosti, aby Vám odpustili i vypočtené penále, které asi není malé. Chybějících 14 dní nevadí (stačí když jste byla i jen 1 den zaměstnancem). Zaměstnavatel Vás potom ale pouze odhlásil kódem O (odhláška) a pojišťovna nevěděla, že i nadále studujete.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek