Avatar uživatele
štamgast

Pantografy…

Chci se zeptat, jaké je pravidlo u zvedání pantografů u lokomotiv. Většinou to je tak, že je zvednutý zadní pantograf a za ním vagóny (http://trainweb­.cz/foto/loko­motiva-363-001-9-hodonin-12728). Ale když je nákladní vlak s auty, tak ve většině případů je zvednut přední pantograf (http://trainweb­.cz/foto/loko­motiva-372-006-7-veltruby-velky-osek-16265, http://trainweb­.cz/foto/loko­motiva-372-010-9-vsetaty-4967). Nebo když jsou dvě lokomotivy, tak ta přední má zvedlý přední pantograf a ta zadní buť zadní nebo žádný. Tak se chci zeptat, proč to tak je. Pokud jsou v odkazu mezery, tak si je vymažte.
Doplňuji:
Tady zase někdo nepochopil otázku. Já se ptám na pravidla zvedání ne na to, jaký pantograf co pohání! Jestli se třeba zvedá zadní pantograf, aby výboje elektřiny nešly na kabinu, kde je strojvůdce!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Deli před 4501 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
www

Přední pantograf pohání přední nápravu (podvozek) a zadní pant. zase nápravu zadní.
Jde tedy o rovnoměrné a účelné rozdělení síly k pohybu.

Zdroj: cs.wikipedia.or­g/wiki/Elektric­ká_jednotka471

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
beer

Patřím mezi ty, co to chápou tak, že
pravidla zvedání pantografu se řídí potřebou pohonu té či oné nápravy.
Jestli je to jinak, pouč nás ))

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Záleží od hmotnosti (váhy) súpravy. Pantograf priamo napája motor pod ním. Ak je náklad hmotnosť väčšia lokomotíva cúva – beží teda zadný pantograf. Pri cúvaní má väčšiu silu.

PS.
vychádzam z logiky hnacích súprav (viď školská fyzika), ale môžem sa aj mýliť. Určite nejaký rušňovodič sa teraz dobre baví…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek