Avatar uživatele
Xerothom

„Omezování svobody“ od nevlastního otce. Co mám dělat?

Je mi 16 let, studuji střední školu a bydlím s mamkou a nevlastním otcem. Bohužel nevlastní otec je silný manipulant, který dokáže hodně ovlivnit postoje a názory mamky.

tohle bych neřešil, pokud by byla normální škola, protože jsem na intru..bohužel nejsem :)

Jsem člověk, který rád tráví čas na notebooku. (Bydlíme na vesnici kde nemám s kým chodit ven, i tak párkrát jdu na procházku, bohužel nyní jsme v karanténě.) Na notebooku ale nehraju hry (vyjímečně), nýbrž se učím o Internetové bezpečnosti.

Takže od začátku…
Otčímovi strašně vadilo, že jenom hraju hry a nic nedělám. S tím tak trochu souhlasím, je pravda, že jsem dokázal celý den něco hrát, bez toho aniž bych vyšel z pokoje.. Změnil jsem to začátkem prosince, kdy mě strašně zaujala internetová bezpečnost a vše kolem ní, a tak jsem přestal hrát a věnovat se tomu (Samozřejmě se věnuji i škole.) Přestal jsem hrát hry a začal se soustředit na svoji „budoucnost“. Tady je můj denní plán :

Ráno : škola
Odpoledne : Úkoly, Internetová bezpečnost
Večer : Internetová bezpečnost
20:00 : Vypnutí WiFI :))
(jinak tohle píšu z dat, ještě mi internet nezapl a nevím jestli ho dneska vůbec zapne – 8:50 ráno)

Takže, nehraju hry, myslím na sebe a chci aby ze mě něco bylo, bohužel otčímovi to asi vadí, a tak se mi rozhodl to znepříjemnit.
Vadí mu, že jsem pořád zalezlý v pokoji, bohužel já nemám co jiného dělat. (čtení moc nemusím,být venku sám každý den není moc zábavné, ani teď nemůžu)
Chce se bavit jako rodina – Vyvolá hádku
Něco není podle něj – Vyvolá hádku
Jsem v klidu a stačí kolem něj projít – Vyvolá hádku
Za ty 3 roky, co s námi žije, jsem si na tohle zvykl, ale nikdy si nezvyknu na omezování, kterým bohužel neomezuje jenom mě, ale celou rodinu.

𝟏. 𝐕𝐲𝐩í𝐧á𝐧í 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞𝐭𝐮

  • Určitě někdo z vás internet moc nepotřebuje, chápu, respektuji. Bohužel tohle není můj případ. Internet beru jako moji denní rutinu. Když je internet vyplý, nemám co dělat, asi se neumím zabavit jinak. Jenže tím, že vypne internet, neomezuje jenom mě, ale celou rodinu. Byla i doba kdy jsem měl internet jenom na online výuku, zbytek dne jsem se musel (i celá rodina) zabavit nějak jinak. Kdybych aspoň měl s kým chodit ven, bohužel naše vesnice je malá a nikdo tu v mém věku není.

𝟐. 𝐌𝐚𝐧𝐢𝐩𝐮𝐥𝐚𝐜𝐞
Tohle se bohužel stává. Pokud skončí nějaká hádka, je večer a otčím s mamkou sedí v obýváku, manipuluje s ní. Říká jí co semnou má dělat, jak se ke mě má chovat a pomlouvá mě. Nedělá to jenom semnou, udělal to i s moji babičkou a dědou (Otec A matka mé mamky). Vždy bylo vše bez problému, bohužel jak přišel on, rozvrátil rodinu, mamka se s rodičema nebaví a co víc, dokonce jí „sebral“ i všechny kamarádky (má jen jednu)

𝟑. 𝐍𝐞𝐩𝐨𝐜𝐡𝐨𝐩𝐢𝐭𝐞𝐥𝐧é 𝐡á𝐝𝐤𝐲
Hádky kvůli tomu, že nedostal jídlo první, hádky kvůli doslova NIČEMU.
Tam kde je on, je většinou i negativita, povím příklad :
Jsme v obýváku. Všichni se bavíme. Přijde otčím a začne rýpat a nakonec vyprovokuje hádku. Jdu do pokoje a otčím začíná „manipulovat s mamkou“ že on měl pravdu a že udělal správně.

𝟒. 𝐍𝐞𝐩𝐨𝐜𝐡𝐨𝐩𝐢𝐭𝐞𝐥𝐧é „𝐳á𝐤𝐚𝐳𝐲“?
Stěžuje si, že nekomunikuji s rodinou.
Před karanténou jsem šel do obývaku za mojí sestrou a chtěl jsem si s ní povídat. Otčím přišel a vyhodil mě do pokoje.
Další věc co nechápu – stěžuje si, že jsem pořád v pokoji, když jdu z pokoje – vyhodí mě do pokoje :)
Sám mi říká „v tomhle domě nemusíš dělat vůbec nic“ a poté si stěžuje, že v domě nic nědělám.

Otčím sám říkál, že ho už nezajímám, bohužel, furt má potřebu mě řešit.

Co se týče mamky – Je mi ji líto. Nedokáže se otčímovi postavit, asi z důvodu toho, že je ten hlavní, co nás živí. Párkrát se o to pokusila, ale vždy si něco našel. Někdy fakt nechápu, co se stane když se extrémně pohádají, vyhrožují si a říkají si jak jeden vypadne z baráku a za 2 hodiny si spolu davájí kafe a mazlí se u televize.

Co se týče sestry – Je jí 11, bojím se jak to bude vypadat až jí bude třeba 14. Má v mobilu aplikaci, kde rodiče vidí její aktivitu na mobilu, teď to je ještě pochopitelné, ale má to mít do 15ti, což mi nepřijde moc dobré.

Co se týče staršího bratra – Toho jsem tu nezmínil, jelikož už je dávno pryč, ale ve směs měl to stejné jako já, akorát on byl dospělý, a tak si mohl odejít. (jemu například bral klíče od jeho VLASTNÍHO auta)

Můžu za to já? – Otázka kterou si kladu dost často. Není náhodou chyba ve mně? Nedělám něco špatně?

Říkal mi, že internet vypíná kvůli prospěchu ve škole.. Ten se mi teď zlepšíl, ale žádná změna nepřišla. Spíš než škola si myslím že hlavní důvod je ten, že jsem jako jediný nepřistoupil na jeho stupidní zákazy, které fakt většinou nedávaly smysl a nenechal jsem se zmanipulovat (Hodněkrát se o to pokusil) a jsem jediný, kdo se mu postavil.

Mám tedy otázku. Co mám dělat? Mám to nechat jít? Mám to s někým řešit? Nahlásit?
Není chyba náhodou ve mně?
Rád bych věděl co si o tom myslíte.

Moc děkuji všem, kteří mi pomohou, hodně moc to pro mě bude znamenat.
Děkuji.

Zajímavá 0 před 1153 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Jiná odpověď

Z Vašeho sáhodlouhého vyznání čiší „hlavní problém“, který vnímáte,
jako zásadní a to je vypínání WIFI. Na osobní svobodě Vás neomezuje.
Chrání Vás od závislosti a vysedávání u monitoru. To je také pro Vaše dobro,
ne jen učení a záliby, posedlost něčím.
Někdo je trochu více autoritěřský, vůdčí typ, až moc. Ví vše nejlépe.
Vy (děti) jste pro dobré vztahy zřejmě mnoho neudělaly. Jste puberťák.
Každý člen domácnosti se ve „zdravé rodině“, podílí zcela samozřejmě
na jejím chodu, domácí práce, zahrada, nákupy apod. Co vše pravidelně
děláte pro sebe a ostatní (žehlení, úklid). kolik jste připravil pokrmů pro rodinné příslušníky, pro sebe?Třeba jste líný, nezúčastněný, nevděčný ignorant. Přijímající se samozřejmostí běžné i nadstandardní věci. Nejste jen konzument, přijímající servis a zaobírající se sebou?
Otčím manipulátor x Vy přehlížející ignorant? :D Přijal jste ho jako nutné zlo? Živitele, kterého maminka „opatřila“?
Máte hlad, nouzi, chodíte nahý, špinavý? V životě je to tak: „Koho chleba jíš,
toho píseň zpívej“, ať se nám to líbí nebo ne. Kolikrát denně za něco poděkujete
mamce nebo tátovi. Kolikrát pomůžete. Ublíženectví a puberťácká anarchie, revolta, je k ničemu.
Během pandemie je mnoho lidí v rodinách nuceno být pospolu a oni to neuní.
Neumí komunikovat, neváží si toho co mají. Množí se napětí, agresivita,
domácí násilí, ponorka (to není Váš případ). Není to jednoduché, informace jednostranné.
Zkuste se zapojit, pokud to nepůjde, tolerovat. Vydržet a až to ho budete schopen, zařiďte si život podle svých představ. Poznáte, že to není snadné, k tomu bravurně zvládat mezilidské vztahy.

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
autacek

Jiná odpověď

Do děcáku s tebou, otčím tě má za vlastního, ale vděku se za starost o tebe nedočká. Sedět celý den u PC není normální ani zdravé.

Upravil/a: autacek

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Jiná odpověď

Napsal jsi pěknou slohovou práci. Předpokládám, že tvoje máma je svépravná. Potom v celém tom psaní nevidím nic co by omezovalo tvoji svobodu. Rozvrh máš sice pěkný, ale neni tam ani zmínka, že bys dělal něco pro rodinu a ostatní.
Stěžovat si můžeš samozřejmě kam chceš, můžeš podat trestní oznámení, můžeš si stěžovat u různých neziskovek a podobně. Pokud však tam bude někdo soudný a vylíčíš mu to tak jak jsi napsal, tak to nikdo řešit nebude, protože neni co řešit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Zkusit si o tom promluvit přimo s nimi.

Jako je to divny no:D
Já měl jako dítě 1 hodinu na PC. Ale jako staršího mě potom už neřešili. V 16 by tě mohli už nechat na pokoji.
A to sledování sestry je taky divny no:D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
plebs

Jiná odpověď

Je to výpovědˇ jedné strany názor matky a nevlastního otce může být trochu jiný.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek