Avatar uživatele
alpha_prime

Odpovědnost za data na bankovním účtu

Ahoj, mám takový dotaz ohledně České Spořitelny – online bankovnictví i bankomat ukazují sice stejný zůstatek na účtě, nicméně jsem si 100% jistý, že by zůstatek měl být menší, než momentálně je. Mám podezření, že příčinou je nedávná údržba online systému bankovnictví (všechny operace provadím přes online bankovnictví). Nyní k otázce – jsem povinnen bance oznámit chybný zůstatek? Pakliže tak neučiním – dopouštím se nějakého trestného činu? Jde mi o to – že finanční institutci platím peníze za to, aby se mi o ně starala. Není přeci moji povinností si tato data hlídat sám, nebo ano?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? chudst před 4734 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Je zcela běžné, že při platbou kartou se účetní operace odečtení peněz provede až za několik dní. Nicméně u mého účtu to sice ukazuje stav účtu nezměněný ale mám tam uvedenou ještě disponibilní částku která je již o platbu kartou nebo výběr v bankomatu ponížena.
Ale ano účet jste povinen si hlídat sám. Kdo také jiný, že. Stejně je vaší poviností nahlásit neoprávněné připsání peněz.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Vaše úvaha je správná, Je to věc banky a pokud přebytek neni ve statisících, nemusím si toho ani všimnout.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek