Avatar uživatele
huxa

Od jaké hranice mohou lidé cítit odorizovaný zemní plyn?

Zdravím, cítil jsem zemní plyn, zavolal jsem tedy technika, naměřil 0,005% uvnitř bedny s plynoměrem, ovšem na internetu se uvádí, že zemní plyn lze cítit až při koncentraci 1%, jak tomu je? Jedná se o stejný zápach, jako při puštění sporáku bez zapálení, ovšem méně silný, můžu být na indikátor velmi citlivý, nebo je to něčím jiným?

Předem děkuji za odpovědi.
________________
Doplnění: Kepler-omlouvám se – https://bydle­ni.idnes.cz/po­zor-na-plynove-spotrebice-dgd-/kuchyne.aspx?c=2003M23­0U05A
„Také výbušným médiem se zemní plyn stává pouze v určité koncentraci, a to 5 až 15 procent. Proto se odorizuje, přidávají se do něj zapáchající látky. A ty jsou cítit už při jednoprocentní koncentraci.“
Jinde jsem koncentraci plynu, která by už měla jít cítit, právěže nenašel.
Plynař zkontroloval naprosto vše velmi důkladně a nedošel k ničemu závažnému.

Upravil/a: huxa

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Gestas před 2220 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

Čichový práh každého člověka je velmi individuální. Někdo cítí i stopové množství, někdo to ucítí až při mnohem vyšší koncentraci.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Kdyby byl cítit až od 1%, bylo by to dost pozdě (nevím, kde jsi tu informaci vzal, zase chybí odkaz). Spodní mez výbušnosti metanu se vzduchem je něco přes 4 %, mezitím se můžou místně vytvořit koncentrace daleko vyšší. Jak citlivý má někdo čuchometr je dost individuální, ale kllidně věřím, že i u takové uváděné nízké koncentrace se dá zjistit. V krabici s plynoměrem to je třeba OK, ale co jiná místa? Měřil plynař všude podél přívodu plynu i okolí sporáku samotného?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy