Avatar uživatele
anonym

Nevíte,prosím,jakým způsobem se likvidoval led na řekách?Zajímá mne to proto,že na březích Jizery ještě leží spousta ker

Doplňuji:
Děkuji. Myslíte si však, že tím se vysvětluje ta spousta ker po obou březích? Já tomu nějak nejsem schopná porozumět. Při rozbití ledu trhavinou by to snad mělo odplavat,ne? Navíc je to několikakilometrový pás na levém i pravém břehu.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? ReHu, suaeda, anonym před 4414 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mapel

Záleží na době. Dříve se ledovalo – led z řek se těžil a uchovával ve sklepích. Pro nebyl tak silný a netvořilo se tolik ker.

V současné době už to není potřebné a síla ledu spokojeně roste. Proto je nutné použití těžké techniky k rozbíjení ker nebo přikročit k odstřelu jako krajní možnosti,
Doplňuji:
Nejsem odborník na vodohospodářství, ale odstřel by měl začít od dolní části řeky, jínáč se kry mohou zase někde v zúženém místě nahromadit a je tu problém znova. Chce to prostě stále hlídat a včas zasáhnout.

Upravil/a: Mapel

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hanulka11

trhavinou se odstřeloval…myslím, že to dělají i nyní

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
venkovan

S ledem v toku řeky to není tak jednoduché jak by se laikovi zdálo.
Pokud se navrší bariéra ker, mnohdy není výbušnina dostatečně účinná. Nepomůže ani technika jako jsou bagry apod. Musí se proto počkat až si řeka sama pomůže. To, že je teď ještě led po březích vodoteče je jen ukázka kam až se voda rozlila.
Dřív se led na řekám moc neřešil. Počítalo se záplavami, domy nebyly tak u břehů jako dnes, břehy řek byly pozvolné, v místech s častým „ledochodem“ na březích scházely i stromy. Ekonomicky ani technicky tenkrát lidi neměli možnost ledy rozbít, tak se tomu přizpůsobili a naučili se vnímat „vlastní život řeky“.