Stojíte vedle kola, které je větší než vy, a nestačíte se divit.
Tomuhle autu nesahá žádný supersport ani po ráfky – doslova. A za
volant se leze po schůdkách. K řízení takového víc než stotunového
obra – přesně 109 769 kilogramů – je vám nanic i řidičák na
nákladní auto
Pojízdná stodola, která se prohání po lomech, váží, když je prázdná,
padesát tun a naloží dalších šedesát. Odborně se tomuhle obřímu
náklaďáku říká dampr. Ani šoférovi se neříká „řidič“, ale
strojník. "Když to chcete řídit, nemusíte mít řidičák, musíte mít ale
takzvaný strojnický průkaz a projít zvláštním zaškolením.
0 Nominace Nahlásit |
Dampr se také říká jedné verzi Tatry 6×6 která se těmto obřím
vozům tvarem korby mírně přibližuje a protože je větší, než Liaz
(taktéž nákladní vůz Československé a České republiky), řidiči jí
často přezdívali Damper. Kdo měl(má) více Tater a každou jinou, tam,
slovo Damper jasně zůžilo výběr na jeden jediný typ Tatry se stejně
řešenou korbou. Ta je navíc zesílená a vyhřívaná výfukovými plyny.
Přibližně ve 3/4 stránky ve zdroji je červená tatra s naloženou hlínou
stojící v kopci, nad ní bagr.. Má korbu až nad celou kabinu, kabina má
čumák – je to Tatra Jamal s korbou Dumper
0
před 5458 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek