Avatar uživatele
Bronzový

Nenašly by se vhodnější úseky železnice pro jízdu vlaku bez strojvedoucího?

19.2. ČD úspěšně vyzkoušely jízdu bezpilotního vlaku Na trati Martinice - Velké Meziříčí. Tím vlakem občas jezdím. Bohužel, tohle mi uniklo. Martinické nádraží je asi 520 m.n.m. a Meziříčské asi 450. To na 6 km není velký rozdíl. Určitě by se třeba někde v Jizerkách našly o dost prudší tratě. Jako adrenalinová turistická atrakce teda nic moc, - i když: vysoké mosty, tunel, krásná krajina,...
https://www.irozhlas.cz/…

Odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Ten článek je divnej... Ony ty brzdy totiž fungují poněkud jinak: Na to, aby se vlak rozjel MUSÍ být v jednom z okruhů vzduch. Ten se zatažením za ZB vypustí a vlak brzdí. Podobně když se vlak rozpojí, vzduch unikne a vlak zastaví. Pak je tam druhý okruh, který působí PROTI tomu prvnímu Tedy tlakem odbrzdí. Pro manipulační odbrždění je nutno přímo na akčních členech brzdu v zásadě úplně odpojit. Na to, aby se vlak rozjel by musely být ale takto odbržděny VŠECHNY brzdy vlaku, nejsem si jist, ale nemyslím, že by to šlo udělat u všech brzd najednou v jediném kroku. Rovněž toto bývá zakázáno bez zajištění servisním vozidlem a to z obou stran vlaku, a už vůbec ne s cestujícími. On tohle je už značně mimořádný případ, který je určen k odstranění NEPOJÍZDNÉHO vozidla z trati.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

Vojta24

zajímavé díky za ten článek úplně mi to uniklo .... nikdy jsem nechápal proč se autonomnímu řízení daří paradoxně víc na silnicích než na kolejích kde třeba ČD naprosto nemožně zaostávají a skoro jej nepřipouští do hry jen aby tam byla nějaká "zodpovědná" osoba za jakýkoliv průser - vyložený alibismus. Koleje jsou naprosto ideální prostor pro plně autonomní řízení, protože tam není nutné řešit tolik komplikovaých problémů jako běžně řeší WAYMO na silnici ... železničáři to mají o tolik jednodušší a přesto jim to trvá jako by to byl úkol neřešitelný :-)

Avatar uživatele
Pokročilý

Vojta24

je dobře že to ČD zkouší alespoň takhe ... ale je vidět že jsou opravdu na samém začátku :-)

Avatar uživatele
Bronzový

EKSOT123

Železnice, to jsou tisíce předpisů a norem i na úplné maličkosti- třeba ohledně nástupiště atd. Takže bych se divil nějakým větším změnám. Z Prahy do Bratislavy dojede dnešní Pendolino jen o 10 minut rychleji, než vlaky za první republiky. Lidi vlakama nejezdí, zvykli si na auta.

Avatar uživatele
Bronzový

EKSOT123

Edison, dík za odborný výklad. U nás jsou všelijací všeuměli, tentokrát mu to ale dost pořádně nevyšlo. Jinak to mohl být zdatný opravář. Prý půjde do depa- tam může opravovat...

Avatar uživatele
Stříbrný

Edison

Psal jsem to proto, že to není tak jednoduché, nechat ujet vlak i s lidmi... Ale pořád, jak říkám, prakticky je to nemožné. Já bych se do toho nepustil už z lenosti a relativní složitosti tohodle dosáhnout. Proto taky píšu, že se mi ten článek nezdá. Už jen vypustit vzduch z celýho vlaku není jednoduché, není to na jeden ovládací prvek a pak ještě obejít všechny brzdy...

 

Zajímavé otázky v kategorii Cestování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Cestování

Zlatý Drap 510
Zlatý annas 443
Zlatý led 267
Zlatý hanulka11 223
Zlatý Kepler 213
Zlatý marci1 191
Zlatý gecco 182
Zlatý quentos 179
Zlatý Lamalam 170
Zlatý mosoj 142

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.