Avatar uživatele
vevinka007

Nechápu tyto příklady, kde se co bere? Matika

2× lomeno x na druhou se rovná 2× lomeno x.x a to se rovná 2 lomeno x
Podmínky ( x se nesmí rovnat nule)

! Nechápu kde se vzali ty podmínky, vím jak se to počítá, ale jestli jsme to vzali z konečného výsledku a nebo ze zadání?
A proč je v tom výsledku x.x ?! je tam sice x na druhou a asi se to má rozložit na x.x ale moc to nechápu! Proč to nenechám na x na druhou a proč zrovna x.x A pak se to zkrátí to už vím jak na to a jak poznám, že už je to konečný výsledek a vím, že už se tam nic nemá dělat?

DĚKUJI ZA ODPOVĚDI

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? kapka, bolak před 4154 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Bedy

Michal Kolesa: (2×)/(x2)=(2×­)/(x*x)=(2)/(x). Není třeba editor rovnic – střížku napíšete Pravý Alt+Š).

Podmínky – tak nulou nikdy dělit nelze, co vím… já nikdy neměl rád výrazy ani rovnice, ale tohle si pamatuji…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
brillant

vše je v učebnici popřípadě vysvětlí učitel

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

skús si to spraviť ako hru – graficky so zápalkami,
poďme s malými číslami:
x=počet zápalok (napríklad 2)
a teraz prikladaj/odoberaj zápalky, ako keby si počítala na papieri s číslami.
Snáď touto „škola hrou“ to ľahšie pochopíš

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
bolak

Žádný jemovatel se nesmí rovnat nule, ať už v zadání, ve výsledku nebo v průběhu počítání. Zkus si dát do kalkulačky nějaké číslo a vydělit ho nulou, uvidíš že ti nedá kloudný výsledek. Dokonce i windowsácká kalkulačka ti vyhodí hlášku: „nulou nelze dělit“.

Pokud máš tedy ve jmenovateli nějakého zlomku (x), tak x≠0.
Pokud tam máš x², je to to samý. x²≠0; x≠0
A pokud by bylo ve jmenovatli (x+4)≠0, tak číslo 4 převedeš na druhou stranu rovnice a víš že x≠-4.

A pak bys postupovala pokaždé, protože pokud tam nenapíšeš podmínku, je vlastně celý příklad špatně. Učitelka dosadí za „x“ číslo kterému se „x“ nesmí rovnat a rovnice nevyjde.

„x*x“ je tam proto, aby se to dalo lépe krátit, jinak je to to samý co „x²“

a konečný výsledek poznáš tak, že už nebude čím krátit, výsledek už nepůjde nijak zjednodušit

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?kapka Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

Kdyby jsi to napsala nějak normálně tak bych dotaz víc pochopil a mohl odpovědět.

Napiš prosím na info@odpovedi.cz ať naprogramují „editor rovnic“.

Domácí úkoly tu jsou každý den, tak vidím tuto funkdy jako nezbytnost.

Sice někteří na domácí úkoly zde prskají – každý má právo na svůj názor.

Já si spíš myslím, že když už sem někdo napíše svůj domácí úkol a chce ho po nás vypracovat, tak je lepší nepsat jen čísla a vzorec, ale SLOVNĚ jednoduše vysvětlit, jak se úloha řeší, či dát, alepoň nějakou obecnou radu jak začít úlohu řešit, dle rčení chytrému napověz, hloupého kopni.

Někdy stačí jen napsat, u geometrické úlohy, barevně si to načrtni a zvýrazni si co znáš a podívej se do matematicko fyzikální tabulek na vzorce a chytrému svitne.

Sice jsem úkol nevypracoval, ale pomohl jsem.

Podmínka je obvykle vztah něco jako „malá rovnice“ čemu se nemá rovnat výsledek

třeba u lomených výrazů, což je defakto napsané jinak dělení se jmenoval po dosazení hodnot do výrazu a vypočtení nesmí rovnat 0

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek