Koupil jsem 1× hermelím a ten byl na účtence započítán vícekrát, ne
najednou ale byl započítán různě mezi dalšími položkami.
Pokud je to nějaká finta pokladní, tak mě zajímá jak si ty peníze vybere
když ji hotovost v pokladně musí sedět. Nebo si pamatuje koho o co
ošidila a pak si to vezme z regálu, popř. to stornuje?
Nebo si tak dělají rezervu pro inventuru, aby nemuseli tolik splácet za
chybějící zboží?
Zajímavá 0 před 14 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Neviem či ste si to všimli. Pri reklamácii sa nákup stornuje a znova
nahadzuje. Reklamovanú účtenku podpíšete, peniaze naviac vám vrátia a vy
odchádzate s opravenou účtenkou, spokojný, že ste sa nenechal okradnúť..
Jednoduché nie? Podobne odúčtujú a znova zaúčtujú aj nepoctiví
predavači (pokladníčky ktoréhokoľvek pohlavia). Jednoduché, nie?
Presne preto chcem pri nákupe vždy papierovú účtenku a tú si ešte pri
pokladni pozriem.
Takto som už zopárkrát „odhalila omyl“ pri účtovaní. Pomýliť sa
môže aj pokladník, občas sa stane, ale nemalo by!
0 Nominace Nahlásit |
Vezměme variantu, že pokladní vám naúčtuje 2 ks nějakého zboží
(třeba 40 Kč) místo 1 ks za 20 Kč. Pokladní samozřejmě nebude mít
žádný přebytek ani manko, protože přes pokladnu prošlo, že jste platil
40, což jste zaplatil. Obchod jako celek bude mít přebytek (proti kterému
půjdou manka, které vždy v samoobsluhách nebo potravinách budou –
někdo něco shodí a rozbije atd.).
Takže u špatného namarkování bych opravu nepředpokládal nějaký úmysl
pokladní, ale maximálně nepozornost. Pokladní totiž jen potřebuje, aby jí
seděla zaplacená částka se skutečně přijatými penězi.
Upravil/a: Pepa25
0 Nominace Nahlásit |
A proč hned myslíš, že pokladní krade a šidí? Pokud by to bylo
opakovaně podrzřelé (obchod, kam pravidelně chodíš a kde je tatáž
pokladní), tak ok, ale tohle může být prostě chyba různého původu… Od
nějaké poruchy systému, techniky až po lidský faktor (neúmyslný
omyl).
Třeba máš dva hermelíny a ani o tom nevíš. ;) :D
Pokud ten hermelín nebyl započten 2× za sebou, tak by mě vůbec
zajímalo, jak mohla započíst další, když ten jediný hermelín už kasou
prošel… Musí znova projet kód, takže by sis asi všiml, kdyby si ho vzala
zpátky a znova ho namarkovala.
Ledaže by si přesně pamatovala čárový kód (tj. asi 13 čísel) a rychle
to tam naťukala… anebo další šílenost: má schovaný pod pultem jeden
hermelín a vždycky ho „nenápadně“ namarkuje a zase schová pod pult.
Což jsou špekulace vysokého kalibru. ;)
V době používání EAN si jen tak sama ten kód nenačte, pokud ho nemá
po ruce.
Možností je přilepovací štítek s čár. kódem (třeba ve slevvě) a že
by byl případně přilepen na jiném zboží – a tudíž se omylem znova
namarkoval s jiným zbožím (nebo místo něj).
Avšak možností PROČ a JAK (vše spekulace) by bylo hodně…
Upravil/a: Disraeli
0
před 14 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek