Avatar uživatele
kvik33

Na co je v přenosných WiFi modemech SIM karta?

Dobrý den,
potřeboval bych koupit přenosnou WiFi krabičku, kterou zapnu kdekoliv do zásuvky a jsem na netu, ale absolutně nechápu proč je tam SIM karta.Může mi to někdo vysvětlit?

Zajímavá 0 před 1499 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… jsem sice naprostej laik, ale jak jinak by se tam dostaly data ??? z elektriky ??? proto tam asi bude ta simka …

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

To proto, že se musíš k internetu nějak připojit. A protože jde o bezdrát, musíš použít dostupné wifi připojení (pokud je – pak SIMku nepotřebuješ a ostatně ani přenosný wifimodem, stačí ti pouze samotné zařízení s wifiadaptérem) a pokud není, tak zbývají mobilní data (pokud je pokrytí, pokud není, tak ti ani SIMka nepomůže) No a protože mobliní sítě pokrývají v Česku téměř všechno (na rozdíl od těch wifi), tak aby přenosný modem měl smysl, musí obsahovat SIMku. :)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Mnoho nejasností v otázce. 1. Co je „WiFi krabička“? 2. jakou zásuvku máš na mysli? 3. SIMka mlže mít mnoho využití v takové „krabičce“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Ta simka je tam proto, že musíš za tu službu zaplatit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mc Merkurion

@Edison: … já ti to přeložim: 1) Wifi krabička je přenosnej modem … 2) pod pojmem zásuvka se myslí elektrická, protože primárně se musej přeci všechny nabíjet … 3) no, a právě na ty využití se ptá …

před 1499 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

„WiFi krabička“ klidně může znamenat krabičku, která se připojí po WiFi do sítě a na jiném kanále vytvoří jinou. Zásuvkou lze klidně myslet AP připojené do LANu, bavit se o napájení je v tomto případě irelevantní, pokud nejde o data přenášená po rozvodné síti. SIM může být jednak pro datové připojení účastníků, ale klidně „jen“ pro dálkovou správu týhle „krabičky“ v případě, že nejdou sítě. A tohle všechno může být v nejrůznějších kombinacích. Sám mám doma třeba zásuvku, která se umí připojit do WiFi, má připojení LAN a umí udělat AP, má i jednoduchý router. Možností je prostě příliš, aby bylo možno správně odpovědět, přesněji jakákoli odpověď je správná, to ale tazateli nepomůže. Proto je potřeba aby lépe popsal, o co mu jde.

před 1499 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… jdeš na to moc složitě, otázka je jednoduchá, a protože jsem v tomto oboru blb, pochopil jsem ji snadno … nejni potřeba dělat věci složitější … to ono „AP připojené do LANu“ je takovej bazmekt, malá dirka na barevnej kabel, ne zásuvka … atd. když bych to měl lépe popsat, už se nebudu muset ptát, jelikož tomu budu rozumět …

před 1499 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Abych nezapoměl.. napájení může být obstaráváno i jinak, než ze zásuvky 230VAC. USB počínaje (to je taky zásuvka), přes PoE a další a další…

před 1499 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… no, jde totiž asi o toto: https://www.al­za.cz/3g-lte-modemy/18851781.htm 3G a LTE modemy umožňují připojit domácí síť k internetu skrze mobilní data. Místo kabelu od poskytovatele vám stačí pouze SIM karta https://www.go­ogle.com/sear­ch?newwindow=1&hl=cs&­sxsrf=ALeKk00VmQEB­RUtWaTwJZfFfi1LKdp­ek6w%3A1584007010497&e­i=YgdqXrz9HaX6sAf­nuYioDw&q=p%C5%99e­nosn%C3%A1+wi­fi+na+sim+kar­tu&oq=p%C5%99e­nosn%C3%BDch+Wi­Fi+modemech&gs_l=psy-ab.1.0.0i71l8­.0.0..81388..­.0.2..0.0.0..­.....0......gws-wiz.aWmNA6eCYZo …

před 1499 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Naprosto přesně jsi použil jedno zásadní slovo: „ASI“. 🙂 Kdyby tazatel aspoň linkem naznačil, oč jde, hned by se odpovídalo mnohem lépe.

před 1498 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek