Avatar uživatele
kudy

MZDA PRO ZTP

Dobrý den chtěl bych se optat jsem v PID a jsem zaměstnán u BS jako strážný má nárok zaměstnavatel na finanční podporu od státu že mne zaměstnává poněvač tvrdí že semu nevyplatím a platí mi jen 44kč čistého na hodinu bez nároku na veškeré příplatky a dovolenou děkuji moc za odpověd.Roman

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? fablen, anonym před 4606 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Michal Kole

nejsem právník, ale myslím, že zaměstnavatel právo má, protože jistě nějaké zdravotní postižení máte, když máte plný důchod.

Poznámka: Dnes už neexistuje pojem plný a částečný invalidní důchod, ale invalidita je rozdělena do stupňů I, II, III.

Zaměstnavatel by měl s získáním peněz pro Vás dost administrativy a možná by mu přišla nějaká kontrola a asi nemá vše v pořádku, že se bojí si o ni pro Vás zažádat.

Na příplatky máte zákonné právo např. v noci a o víkendu je to 10 % hodinové mzdy. O státní svátek dokonce 25%.

Existují bezplatné právní poradny, kde Vám pomohou s nějakým dopisem zaměstnavateli, kde bude, že se obrátíte na soud, pokud Vám nebude platit.

Co jsem četl tak většinou zaměstnanci soud vyhrávají, ale stojí je to čas a často i trochu peněz, ale mezi tím jím zaměstnavatel dělá naschváli.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Deli

Dobrý večer,
minimální hodinová mzda pro r. 2011 je pro zaměstnance odměňované hodinovou mzdou (platem) 48,10 Kč / hod. Samozřejmě hrubého.

Zaměstnavateli se vyplatíte, jednak musí zaměstnávat nějaké procento lidí v ID, jednak na Vás má ještě slevy.

Záleží na typu smlouvy, který máte, tam bude napsáno i odměňování. Že nemáte nárok na příplatky (za noc a svátky apod.) mi přijde přinejmenším zvláštní, muselo by to být uvedeno ve smlouvě. Pokud jste ale zaměstnán na HPP, měl by jste každopádně mít nárok na řádnou dovolenou.