Avatar uživatele
anonym

Myslíte si, že by měla být omezena horní věková hranice k řízení motorového vozidla?

K této otázce mě inspirovala zpráva z dnešních večerních zpráv, kdy dvě devadesátileté ženy (z toho jedna řídila)zavily smrt motorkáře. Myslím, že v tomto věku (pokud se ho někdo vůbec dožije) nejsou prohlídky jednou za čas k ničemu. Náhlá slabost, nevolnost nebo jiná indispozice v tomto věku se dá očekávat snad kdykoliv i v nejméně vhodnou dobu za volantem auta.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 13Pro koho je otázka zajímavá? ten který je, honza19hk, samicek333, hanulka11, tom004, anonym, Damiana, sdesigner, anonym, osamělývlk, alenad, anonym, marijakes před 4231 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
alenad

Myslím si , že věková hranice je celkem neobjektivní , někdo neumí řídit a nezná pravidla SP ani ve 30 a někdo bravůrně a s přehledem řídí i v 80letech – takže jsem jasně za lékařskou prohlídku po 80 letech .
Poznámka není mi 79 ani 80let .

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
pusinka50

Ano, máš pravdu. Ale pravda je taky to, že velmi pomalá auta na silnici, na která nadáváme, že brzdí provoz, řídí vždy výhradně starší a staří lidé, kteří vědí, že nemůžou riskovat.
Naopak 90% havárií v Česku nyní způsobují mladí lidé kolem 20-ti let, takže já bych to řešila stanovením naopak minimální věkové hranice získaní řidičáku nad 25 let a ještě navíc, podobně jako to mají v Itálii a v Rusku, kde řidiči s praxí kratší 2 let mohou jet mimo obec pouze 70 km/hod a na dálnici pouze max 90 km/hod...... a byl by na našich silnicích konečně klid.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit


Avatar uživatele
marijakes

Náhlá příhoda se může stát i mnohem mladším lidem, ale přikládním se ke stanovení hranice. Ono nejde jen o nevolnost. slabost, ale i reakce, schopnost rychle řešit vzniklé situace a nebezpečí vidím i ve znalosti pravidel silničního provozu, která se občas mění.