Avatar uživatele
Venca1234

Můžu požádat o vrácení zdravotního pojištění?

Zdravím, mojí blbostí jsem zapoměl dodat zaměstnavateli (jsem zaměstnán na dpč) potvrzení o studiu. Dnes, 6.11. mi přišla výplatní páska za září, kde vidím, že mi bylo vyměřeno zdravotní pojištění z minimálního vyměřovacího základu. Je možné žádat o část zdravotního pojištění zpět? Jakým způsobem? Pokud jsem student, nemělo by se počítat pojištění z minimálního vyměřovacího základu, ale z vydělané mzdy po zdanění, čímž mi vznikl více než 1000kč přeplatek. A druhá otázka, když už začal listopad ale nepřišla výplata za říjen, je možné po doložení potvrzení o studiu ještě dostat mzdu tak, jak bych ji dostal jako student? Děkuji

Zajímavá 0 před 1265 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Ohledně vrácení zdravotního pojištění se obraťte na svou zdravotní pojišťovnu
(zaměstnavatel už pojistné odvedl).

Příště potžvrzení o studiu dokládejte nejpozději v den nástupu do zaměstnání, aby Vám zaměstnavatel mohl v případě,
že u něj podpíšete „Prohlášení k dani z příjmu“ mohl hned od začátku uplatňovat daňovou slevu na poplatzníka (v případě,
že na ni s vyšším příjmem „dosáhnete“ i slevu na studenta).

Mzda, plat (státní správa) i odměna (o tu jde v případě DPČ) za kalendářní měsíc je splatná po celý následující kalendářní měsíc.
Vyplatí-li Vám zaměstnavatel odměnu za říjen do 30. listopadu včetně, bude to v souladu se zákonem.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Nedostatek údajů (o výšce hrubé mzdy za listopad).
Nad 10 tisíc budete platit i ZP. Sleva na studenta z daní.
Účetní asi mají vše JIŽ uzavřené. Je možné, že už zaměstnavatel za Vás
odeslal peníze na účet ZP.
Svou liknavostí a neodevzdáním potvrzen včas a hlavně nahlášením, že
jste student, jste způsobil finanční újmu i zaměstnavateli!!!
Odesílá peníze nejen stržené z Vaší mzdy, ale musí k nim přece přidat
další.
Řešte se ZAMĚSTNAVATELEM a jeho účetními.
Postarejte se o to, aby mzda za listopad byla, jak náleží.