Avatar uživatele
kajicek94

Může si pojišťovna v připojištění denních dávek za léčení úrazu stanovovat maxima pro určité úrazy?

Dobrý den,
od roku 2008 mám u pojišťovny NN připojištění denních dávek za dobu nezbytnou léčení úrazu (dále jen „připoj.“) k investičnímu pojištění (dále jen „invest. poj.“), to již od roku 2001.
Nejprve dotaz k názvosloví – vnímám připoj. k invest. poj. jako „obnosové pojištění“ dle § 2821 OZ správně? Jedná se dle zákona o následující: „…zavazuje pojistitele poskytnout v případě pojistné události jednorázové či opakované pojistné plnění v ujednaném rozsahu.“? (<- to vše čerpám z dat finančního arbitra) Pokud Vaše odpověď ano, tak je otázka mnou níže položena snad správně a můžu pokračovat.
Někdy v polovině června 2019 jsem utrpěl úraz, konkrétně „podvrtnutí hlezenného kloubu“ a byl jsem doma 49 dnů. Po ukončení léčby jsem pojišťovně nahlásil pojistnou událost a vyplatili mi 2100 Kč (tzn. za den léčení úrazu mám 100 Kč ← jsem student, takže mi suma za den neurazí, ani nenadchne, abych byl upřímný – nemohl jsem měsíc chodit na brigádu, ani provozovat venkovní aktivity).
Koukl jsem do pojistných podmínek připoj. a zjistil jsem tyto 4 důležité informace, cituji:

  1. "Pojišťovna vyplatí v případě pojistné události denní odškodné za dobu nezbytného léčení tohoto

úrazu"

  1. „Dobu nezbytného léčení úrazu stanovuje ošetřující lékař.“
  2. "Pojistné plnění za jednotlivé úrazy je omezeno maximální dobou léčení uvedenou v příloze

těchto pojistných podmínek."

  1. Příloha – „Plnění denního odškodného za dobu nezbytného léčení úrazu … Podvrtnutí hlezenného kloubu do 21 dnů“

Výpočet pojistného dle NN: 100 Kč x 21 dnů = 2 100 Kč
Léčení úrazu trvalo ovšem až skoro do konce července 2019, celkem tedy 49 dnů, jak píši výše.
Dle mého názoru by měla pojišťovna plnit vyšší částku, konkr. 4 900 Kč, protože…: ---začátek odůvodnění---