Avatar uživatele
jarous.150

Může mi máma nakázat odhlásit si trvalé bydliště?… potřebuji rychle poradit

Jsem student posledního ročníku a domu poslední 4 měsíce moc nejezdím jsem spíše u přítelkyně která také ještě bydlí s rodiči. Mojí mámě se to ale vůbec nelíbí a přestala mi kvůli tomu platit školu a ještě mi napsala, že si mám okamžitě odhlásit bydliště. Co mám dělat?… Předem Děkuji za Vaše odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Deli, anonym, Damiana před 4502 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
bolak

Že by už měly takovou moc? :) Myslím že matky přeceňuješ.
Maximálně by to mohla řešit soudně, je toho schopná?

Otázka taky je, jestli by nebylo moudřejší tam dvakrát do měsíce zajet na návštěvu. Je to čistě pragmatický návrh, nehledej v tom žádný náznak emocí, :) ty jsem si zatím za dobu mého krátkého působení na této úžasné planetě nestihl osvojit.

Já tu vidím dvě možnosti.

  1. budeš to dělat tak jako doteď, máma bude naštvaná, bude buzerace a nahánění tě na úřad kvůli změně v dokladech a nebude ti dál platit školu
  2. občas za ní zajedeš, i když možná proti svý vůli, ale ušetří ti to spoustu problémů

Rozhodnutí už je čistě na tobě, ale jentak mimochodem, jako její syn, jaký si myslíš že má tvoje matka k tomu co dělá pohnutky? Myslíš že chce abys neměl kde bydlet, abys byl nevzdělanej a abys v budoucnu nenašel žádnou pořádnou práci?
Když si přečteš paragrafy, zjistíš že odhlášením tvého trvalého bydliště ona vůbec ničeho nedosáhne. Ta změna je jenom na papíře, čili je dost pravděpodobný že tohle všechno dělá jenom proto aby si za ní alespoň občas přijel. Hm?


tady máš ještě nějakej ten úřední žvást…

č. 133/2000 Sb

§ 10
(1) Místem trvalého pobytu se rozumí adresa pobytu občana v České republice, kterou si občan zvolí zpravidla v místě, kde má rodinu, rodiče, byt nebo zaměstnání. Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu, a to v objektu, který je podle zvláštního právního předpisu označen číslem popisným nebo evidenčním, popřípadě orientačním číslem a který je podle zvláštního právního předpisu určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci.
(2) Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu uvedenému v odstavci 1 ani k vlastníkovi nemovitosti.

§ 12
(1) Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných nebo padělaných dokladů, nepravdivě nebo nesprávně uvedených skutečností, anebo na návrh oprávněné osoby, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo jeho vymezené části (např. bytu nebo obytné místnosti), jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana, a neužívá-li občan tento objekt.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
MadAnnie

Nakázat ti nikdo nic nemůže… Ale máma ti může zrušit trvalé bydliště sama.
Znám několik rodin, které své děti odhlásili z trvalého bydliště a přehlásili je na obecní (popř. městský) úřad v místě tohoto trvalého bydliště. Ale dělo se to kvůli tomu, že děti braly drogy nebo hrozilo, že by k nim mohl dojít exekutor…
Ale záleží na vstřícnosti a ochotě každého úřadu. Některý je přijme (jako u nás) a některý tě pošle do háje…
Takže pozor na to, ale ono na jednu stranu, jestli to s přítelkyní myslíš vážně, můžeš si trvalé bydliště přihlásit k ní.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
venkovan

Pokud je to tak, jak zde píšeš, tak máma vydírá. Otázka ještě je, proč se je přítelkyně nelíbí. Možná, že zde může být skutečně závažný důvod, možná, že je to jen konkurenční strach.
Pokud je to jen žárlivost, a žiješ jinak normálním životem, tak asi by měla máma přibrzdit.
Nicméně – je třeba znát názor i druhé strany, takže víc bych viděl nezávislou osobu (některé pracoviště přes rodinné vztahy kde se obě strany sporu sejdou a vzájemně si vše vyříkáte

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

Pokud studuješ denním studiem jsou rodiče povini tě živit protože se nejsem schopný živit sám.

Z logiky věci plyne, že ti musí poskytnou i domov.

Jak je to přesně v zákoně nevím nejsem právník a nevím, kde to mám hledat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Sůwa

Když se na tento problém podívám jako matka, tak se tvé mamince vůbec nedivím, vidím to jako poslední zoufalý pokus docela tě neztratit. Nejspíš se už pokoušela i jinak, ale neuspěla. Sice nepíšeš, jestli máš i otce a další sourozence, ale „syndrom prázdné náruče“ je pro mámu těžko překonatelný. Ptáš se, co máš dělat – je to celkem jednoduché, najít si dost času i pro mámu, která si to rozhodně zaslouží. Jistě spolu najdete rozumné řešení.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
beluška

Určitě máš maminku hodnou, jinak by Tě nedržela až do teď, posledního ročníku. Také za ty roky jsi ji stál určitě nemalé peníze a třeba i odříkání. Maminku proto chápej, má Tě ráda,má o Tebe strach a taky jí chybíš a moc. Promluv si s ní o všem, měj uši nastražené a naslouchej jí. Ubezpeč ji, že Tě neztrácí a neztratí, obejmi ji a dej o sobě častěji vědět. Uvidíš, že Tvá máma je jen jediná na světě. Držím Ti palce, přines mamce kytičku

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Damiana

Je fakt, že kvůli přítelkyni matku asi zanedbáváš, ale tak to prostě chodí. Tyhle hysterické pokusy o zastrašování ultimátem nikdy nekončí dobře. S tím musí počítat, že si půjdeš svou cestou. Jenže… Když už tak se vším všudy. Není ti hloupé nechat se od matky vydržovat na studiích a ani se doma neukázat a nepochubit se s výsledky, nepoděkovat za to, co pro tebe dělá? V tom případě si zmeň trvalé bydliště sám, na školu si vydělávej a pak, jako plně samostatný muž výčitky ani obavy mít nemusíš. Matka uvidí, že jsi dospěl a chtě nechtě tě tak bude muset začít brát a respektovat. Nebo by nebylo špatné v mamahotelu časem i bydlet? Matka tě bude citově vydírat stále, pokud se dáš, i když tomu bude sama říkat mateřská láska. Bude tě mít stále za svého malého kluka, který je na ní závislý. Musíš vědět sám jak rychle přetnout pomyslnou pupeční šňůru. Máš už na to věk.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
veruska

vážený chlapečku, co jsi provedl tvojí mamince,když potřebuješ takovou radu?zamysli se sám nad sebou,mámu máš jen jednu,tak si ji važ

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pajavesa

Mel bych dotaz – na ty, jimz se povedlo nekoho takto odhlasit – @MadAnnie /bohuzel se mi MadAnnie nedari kontaktovat/ apod. – muze mi poslati PM? Diky

před 3688 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek