Avatar uživatele
Rokio

Může být člověk s fotografickou pamětí podprůměrně inteligentní, či dokonce hlupák?

Já mám velmi dobrou paměť na učení. Stačí mi učivo většinou jen párkrát si přečíst a už to umím. Jeden můj spolužák si dokonce myslí, že mám fotografickou­ paměť.

důkaz: Nenaučil jsem se na písemnou práci z informatiky (poznámka: Šlo jen o teorii). Párkrát jsem si učební látku v sešitě přečetl a už jsem to uměl. Z písemky jsem měl jedničku.

další důkaz: Když jsem zkoušen a pan učitel mi položí otázku, tak vím přibližně, kde se daná informace nachází, tzv. si sešit v duchu otevřu.

Svoji fotografickou paměť tedy sice nemám dokonalou, ale mám ji na dobré úrovni.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 2599 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Odpoveď byla označena jako užitečná

Rokio, můžeš si gratulovat. Tato schopnost je nedocenitelná. Já se celý život musel vždy vše pracně učit a nebylo toho, v mé profesi, málo. Člověk s fotografickou pamětí to má podstatně jednodušší. Ovšem, k další části Tvé otázky, v „základní definici otázky“, Ti mohu doplnit také své zkušenosti.
Poznal jsem v životě i lidi, kteří měli fotografickou paměť, ale vzhledem k nízké schopnosti, v praxi svých naučených vědomostí využít, byli mnohdy doslova absolutně neschopní (a mohlo se o nich tvrdit dokonce, že to byli i opravdu „hlupáci“).
Jestli je to věc „inteligence“ je trochu diskutabilní. Názory na to, co je vlastně inteligence, se někdy trochu liší.
A byli i takoví, že měli dokonce i vysokoškolského vzdělání.
Dokázali sice „memorovat“, ale nedokázali, své naučené vědomosti, aplikovat a reálně přemýšlet.
Ale podle Tvých otázek a odpovědí mezi ně Ty, jak už Ti napsal gecco, určitě nepatříš.
Co se týká IQ testů, já bych asi vysoký index neměl. Sice jsem si je nikdy nezkoušel, ale dle mého názoru, jsou tyto testy většinou opravdu zaměřené na množství, rozsah a šíři vědomostí, tedy zejména schopnosti si pamatovat.