Avatar uživatele
Ronie

Musím vyplňovat daňové přiznání i jako student, který nic nevydělal?

Jsem studentka, mám živnost, ale nakonec jsem se tomu nevěnovala, nic jsem nevydělala. Musím vyplňovat daňové přiznání?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3317 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Ano…
Uvedeš své příjmy (i třeba 0), výdaje (i třeba 0), daňové přiznání, jako živnostník, podat musíš.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
McArthur

Jak píše gecco, daňové přiznání musíš podat. Hranice výdělku 15000 Kč se Tě netýká.

Příslušný formulář najdeš na webu Finanční správy, kde ho vyplníš, on Ti to překontroluje a následně ho vytiskneš a odneseš na Finanční úřad (jakýkoliv) nebo odešleš daňové přiznání elektronicky pomocí elektronického podpisu nebo datové schránky. Pokud máš datovou schránku, potom ho pošli tímto způsobem, jinak Ti finančák vyměří pokutu. U elektronického podání se odesílá XML soubor ne PDF!

Odkaz na portál Finanční správy: https://adise­po.mfcr.cz/adis­tc/adis/idpr_e­po/epo2/uvod/vstup_ex­pert.faces;jses­sionid=EFD17C1023F3DA­F31C6568421FE­E4FE6.ep3ap2

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Přímo daňové přiznání podávat nemusíš, stačí dodat na finanční správu prohlášení o tom , že jsi v tom a tom roce nepodnikala.

Nějaký limit 15 000 do toho nepleť.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Přiznání k dani musíš podat jen v tom případě, pokud budeš mít základ daně vyšší než 15 000 nebo budeš uplatňovat ztátu. Jinak ne.
Doplňuji:
§ 38g Daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob