Avatar uživatele
afro.minerva

Musí prodejce vrátit zákazníkovi peníze, pokud proběhně měsíční reklamační lhůta a v té nedojde k dořešení reklamace?

Koupili jsme si LCD televizor a po roce a půl se na něm udělal v pravé části obrazovky světlý pruh, který je velmi dobře viditelný hlavně na bílém podkladu a když se televize trochu zahřeje. Táhne se od hořejší části televizoru až dolů. Je široký asi deset centimetrů. Žádné vypálené logo to není. Ani ta televize nebyl v provozu no-stop. Spíš tak maximálně 4 hodiny denně a to v kuse. Je to prostě pruh. 21.3. jsme dali tento televizor reklamovat u prodejce, kde jsme ho koupili. Ale do dnešního dne není reklamace vyřízená. Pojedeme se tam 22.4. zeptat, ale zajímalo by mě, pokud nebyla reklamace do měsíce ode dne, kdy byl televizor dán k reklamaci, vyřízená, jestli má prodejce povinnost vrátit za tento výrobek peníze. Nebo to je na jeho uvážení? Raději bychom zpátky peníze. Tenhle klup už nechceme. Koupili bychom si za to lepší televizi s lepší značkou.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? dědapetr, soudek před 4726 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Musí vrátit peníze.

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Zákon o ochraně spotřebitele § 19 odst. 3.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dědapetr

Ke každému výrobku je dáván záruční list a reklamační řád.Tam by to mělo být napsané.Skus si to vyhledat třeba zde:http://www.go­ogle.cz/search?sou­rce=ig&hl=cs&rlz=1G1GGLQ­_CSCZ291&q=re­klama%C4%8Dn%C3­%AD+%C5%99%C3%A1d&aq=0&a­qi=g10&aql=&oq=re­klama%C4%8Dn%C3­%AD

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ella

POŽADUJTE OKAMŽITÉ VRÁCENÍ PENĚZ.
Takovou reklamaci jako vy jsem měla s notebookem i se žehličkou na vlasy.
Hlavně se nenechte jak já přemluvit k počkání ještě pár dnů. Nekompromisně chtít peníze, sebrat a vyzkoušet jinou značku.
Hodně štěstí s nový televizorem =)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hykam

Hlada má pravdu pokud není reklamace vyřízena do 30 dnů má kupující právo žádat peníze zpět jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
Může vám nabídnout nový stejný výrobek ale ten nejste povinni převzít.

Mám pocit že i když se výrobek porouchá do 6 měsíců od koupě máte nárok na odstoupení od smlouvy a požadovat zpět peníze (samozřejmě až po vyjádření servisu jestli jde o oprávněnou reklamaci).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Elektronika