Avatar uživatele
anonym

Mohu hrát hry online s lidmi z jiného kontinentu?

Mohu hrát hry online s lidmi z jiného kontinentu nějakým způsobem? Teď ve smyslu real-timových kde je potřeba nějaká rozumná odezva která je bohužel někde 250+ když chci hrát s asiaty. Nebo je to technicky nemožné? Slyšel jsem že by to bylo možné přes VPN ale netuším.

A co vlastně způsobuje toto zpoždění? A je možné že jednoho dne tato odezva zanikne?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2308 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Tak „nějak“ se pařit dá. Záleží na okolnostech – např. na typu hry. Třeba takový World of Warcraft (jestli se ještě hraje) je poměrně „imunní“ vůči takovému pingu, ale shooter je jiné kafe, tam by 250ms mohlo být vražedných.
Dále záleží na samotné hře, kterak má lagování ošetřeno. Některé hry mají sofistikované kódy, jiné jen tak aby se neřeklo a to je pak na rozlagovaném serveru pěkný humus.
Záleží i na nastavení serveru, na některé se s takovým pingem ani nepřipojíš, na jiné ano, ale po chvíli hraní tě vykopne (právě v důsledku vysokého pingu) a některé to s většími nebo menšími problémy udýchají.

Odezva je způsobena tím, že signál se nešíří nekonečnou rychlostí na nekonečnou vzdálenost. I bez zesílení mu to chviličku trvá. Díky vzdálenosti dochází na trase k útlumu a je potřeba slabý signál zesílit (nejjednodušší zařízení je opakovač), toto zesílení ovšem také chvilku trvá. Jednotlivé chvilky se sčítají až z toho může vylézt hodnota, jakou popisuješ.
To ovšem není jediný důvod, záleží i na celkovém vytížení sítě – když je mezi dvěma body silný provoz, může být tvůj signál veden oklikou. Dejme tomu že jsi v Praze, server je v Brně, ovšem třeba v důsledku poruchy či přetížení je tvůj signál veden nikoliv po páteřové lince rovnou do Brna, ale z Prahy do Berlína přes Varšavu, Bratislavu do Brna. Chápeš , že na takové delší trase (více opakovačů) se najednou pingy zněkolikanásobí. (celé to silně zjednodušuji pro pochopení, ne že někdo bude řvát ;):D)

Když jsem ještě hrával, pingy do Asie klidně dosahovaly šílených 400ms (i více!) a začínaly se provozovat speciální gamerská (a tehdy celkem dost drahá) připojení (všechno obvykle poskytovatelé mimo ČR). Jak je to teď nevím, už je to nějaký pátek (spíš hodně pátků ;) :D), co jsem pořádně pařil.

Každopádně situace se bude zlepšovat s novými technologiemi a lepší strukturou sítě, ovšem aby odezva zcela zmizela to nehrozí. To je prostě fyzika a přírodní zákony.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
autacek

Je to možné a běžně se tak děje. Zpoždění je tím menší, čím je linka kvalitnější, ale po tom nepátrej, paradoxně můžeš mít delší odezvu při napojení na svou wifinu, než kolik to ztratí cestou přes oceán.

S asijskými zeměmi je poněkud problém, protože infrastruktura tímto směrem není tak silná, jako směrem opačným. A je to logické, z důvodů většiny komerčních požadavků evropské civilizace.

Porovnat odezvy k tobě můžeš třeba zde https://www.si­te24x7.com/ping-test.html

A čím to je? Podobně jak na dálnici která není dost široká a má v cestě víc křižovatek, je provoz pomalejší a méně plynulý. Mimochodem, uvážíš-li, že tvá zpráva dokáže dorazit na druhou stranu planety za méně než čtvrt sekundy a za tu dobu se i vrátit, je to docela úžasné.

Upravil/a: autacek

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Počítače a internet