Avatar uživatele
Ello

Měla jsem dvě brigády, vrátí mi v daňovém přiznání všechno, co jsem odvedla?

Dobrý den, jsem student a v měsíci květnu jsem měla dvě brigády. Neprobíhaly však současně. Pracovala jsem v supermarketu, kde jsem měla podepsanou DPP, a „růžové prohlášení“. Smlouva mi končila 2. 5. 2021 a vydělala jsem si necelých 1000 Kč. Od 3. 5. 2021 jsem začala pracovat na poště, kde mám rovněž podepsanou DPP. Nemohla jsem už ale podepsat „růžové prohlášení“ a ani slevu na studenta. Celková hrubá mzda pak činila 14.000 Kč. Byla mi odvedena daň, ZP, SP.
A tak jsem se vás chtěla zeptat, když na konci roku podám daňové přiznání, co všechno mi bude vráceno?
Popřípadě, jak to bude v dalších měsících, když si vydělám do 10.000 Kč?
Děkuji vám za odpověď,
E.A tak jsem se vás chtěla zeptat, když na konci roku podám daňové přiznání, co všechno mi bude vráceno?
Popřípadě, jak to bude v dalších měsících, když si vydělám do 10.000 Kč?
Děkuji vám za odpověď,
E.

Zajímavá 0 před 1005 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Základní princip je, že ZP a SP se nezúčtovává ani nevrací, takže pro studenty je výhodná DPP do 10 tis. pokud to jen jde, protože tam se sráží jen daň. Takové DPP se pak nemusí zahrnovat do daňového přiznání, ale můžou.
V rámci přiznání pak vyjde nulová daň při ročním příjmu do 27 840 Kč + 4 020 Kč (sleva na studenta, pokud studuje celých 12 měsíců), tzn. 35 860 Kč za rok. Z toho vyplývá maximální vratka daně po přiznání cca 5 300 Kč.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
df

Vrátí jen to, co bylo zaplaceno na daních. Pokud zaměstnanec v daném roce nevyužil slevu na poplatníka v plné výši po dobu 12 měsíců, tak je mu ve vyúčtování vráceno to, co odvedl.

Například pracuješ od ledna do května a za to období zaplatíš na daních např. 10 000 Kč. Od června do konce roku jsi pak nepracovala, nebo byla na nemocenské. To znamená, že jsi 2 320 Kč x 7 nevyužila což je 16 240 Kč. To je maximální strop, který můžeš dostat zpět. Kdybys za dobu práce odvedla 16 240Kč, tak celou sumu dostaneš zpět. Jelikož jsi odvedla 10 k, dostaneš zpět 10 k.

Upravil/a: df

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Základní sleva na poplatníka v letošním roce je 27 840 Kč. Z toho vyplývá, že do příjmu 185 600 Kč se daň neplatí. Protože se do tohoto limitu nejspíš vejdeš, tak ti po podání DaP budou zaplacené zálohy vráceny.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Nový příspěvek