Avatar uživatele
Registrovaný

Měla by se politika stát častějším tématem na základní a střední škole?

Dodatek: nemám na mysli ryze občanskou nauku. Jedná se o prohlubování vědomostí v oblasti politických ideologií a politiky v praxi, samozřejmě zakončené následnou debatou.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Myslím , že to neni nutné. Každý kdo má zájem si může dostatek informací o všech směrech najít sám.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nejen politika. Ale i média. Hlavně jde o tu praxi. Schopnost rozeznat reálné sliby od mazání medu kolem huby, rozeznat aspoň serióní zprávu od FN, k těm pochybným být rozumě kritický a hlavně nad tím přemýšlet.


Avatar uživatele
Stříbrný

Občas ukazují v televizi, že prezident přišel mezi děti, kteří jdou poprvé do školy. Ale to se jedná o určité školy v Praze. Snad by to bylo zajímavé, ale to by měli rozhodnout ředitelé na školách. Diskuze na školách by třeba ukázala, že i ti politici mají smysl pro humor, dá se s nimi pokecat a něco umí. Ale na druhé straně mají politici svá pracoviště a pracovní dobu.


Avatar uživatele
Pokročilý

Rozhodně a nejen politologii, chtělo by to víc změn ve školství - v celém systému, předmětech a formě výuky.

(Snad skoro) všichni občané jsou politicky neuvědomělí, nevědí ani jak funguje soušasná vláda (natož jiné formy, nebo vědět něco o ideologiích,..), z čeho se skládá, jaké má kdo pravomoce.. jaké je rozdlění moci, co kdo vykonává, a jaké má povinnosti... prostě vůbec nic a ještě k tomu volí (aniž by o tom něco věděli).

BTW ve škole se učí, že existuje jen demokracie nebo diktatura/totalita, nic jiného nepřichází v úvahu a totalita je skrz na skrz špatná (takže nepřímá propagace jen a pouze demokracie/republiky v naší "demokracii").


Avatar uživatele
Zlatý

Určitě ano, alespoň v základním přehledu: principy demokracie, diktátorských režimů, náboženských režimů, sionismus, antisemitismus, rasizmus, atd.


Avatar uživatele
Bronzový

Chtěla bych vidět ty osnovy. :-))V dnešní době se i jiný názor považuje za fakenews a gumuje. Vypadá to, že jednota názorů patří k diktatuře , stejně jako pluralita názorů k demokracii. Tak nevím....


Avatar uživatele
Stříbrný

Nejsem pro.
Vyučující může "zneužít" žáky ovlivňováním svými politickými názory, sympatiemi
a zájmy (což se léta děje v hodinách Dějepisu na zdejší SŠ)..
Nechala bych na každém jedinci, kam se jednou zařadí.
Mrzí mne základní neznalost českých dějin.
V hodinách dějepisu se mnoho učitelů vyhýbalo/bá výuce novodobých dějin.
Mají i obavu z nařknutí z „ levičáctví či pravičáctví“.
Dějiny se v každé době "upravují a zkreslují", k něčímu obrazu.

Možná by se měli žáci ZŠ a Š seznamovat s finančni gramotností,
Péčí, prevencí o své zdraví, související s výživou, životním stylem,
Psychosomatikou. Populace by mohla být zdravější, ubylo by tzv. civilizačních
chorob. Mladí by lépe zvládali nápor života, „stres“, znali by princip
a „mantinely“ svobody a demokracie.
Pro mnoho dalších témat by měly postačit hodiny Dějepisu, OV, ZSV.
Kdysi i Rodinné a Branné výchovy. Dnes samozřejmě v jiné podobě.
:-)


Avatar uživatele
Zlatý

Na základní škole mají děcka na politiku zcela jistě ještě čas. Situaci na SŠ neznám.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

DoTazatel

Nesouhlasím, že "děti" na ZŠ maji na politiku ještě čas (krom toho není žádné potom - není kde by se toto učili, na střední jen někde a opravdu jen okrajově).

Je zajímavé, že ZŠ toho děcka moc nenaučí - nevědí nic o světě, nic o životě a hlavně nic o sobě, ALE chtějí po nich, aby si právě tam vybrali, co chtějí v budoucnu (celý svůj život) dělat - a podle toho si vybrat SŠ. Jak si můžou něco takového vybrat když neví téměř nic o ničem, nic nezanají a hlavně ani samy sebe - ani to, co by chtěli dělat (co by vůbec mohli dělat = a co by to obnášelo)....

Nejdůležitější věci je třeba učit děti od mala - ty nejvíc potřebné věci (a spadá do toho, krom jiného, rozhodně i politika nebo ekonomika... které budou fakt dost zásadně ovlivňovat jejich život a zasahovat do něj - což už vlastně dělají od jejich narození).
(Bože vždyť i ve starověku dbali při výchově dětí na to, aby jim vysvětlili chod světa - politiky - na to jak ten svět funguje, učili je praktické věci a to už od 6 let - právo, rétorika, spravedlnost a plno dalších se začínaly vyučovat ve velmi mladmém věku).
Neříkám, že do nich hned takto od mala mají vtloukat nějaké odborné termíny a rozumy, ale nějaké základy (např. formou "škola hrou") by se učit měly - a to už od mala.

Avatar uživatele
Pokročilý

DoTazatel

A taky: "každý kdo má zájem se o tom dozvědět víc nebo se to naučit..." jenže to jde říct úplně o všem - o jakémkoli oboru/předmětu. A on právě skoro nikdo nemá zájem se o tom něco dozvědět, dovzdělat se v tom. (I když by rozhodně měl = i když by to měla být jeho -občanská- povinnost, alespoň u té politiky. Proto by to mělo být na školách a už i na ZŠ).

 

Zajímavé otázky v kategorii Kultura a společnost

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Kultura a společnost

Zlatý annas 5127
Zlatý Drap 3207
Zlatý led 2281
Zlatý Kepler 2104
Zlatý marci1 1761
Zlatý ivzez 1397
Zlatý quentos 1279
Zlatý hanulka11 1277
Zlatý mosoj 981
Zlatý zjentek 899

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.