Avatar uživatele
PatrikH

Jaká je podle zákona maximální délka denní pracovní doby?

Jsem student a mám práci na dohodu (brigádu) v oboru security.

Mám domluvených pár dní každý týden (většinou 2 po sobě jdoucí dny jednou za týden). Pracovní doba je tam od 7:00 do 22:00, jelikož zrovna dělám v nejmenovaném obchodním řetězci.

Chtěl bych se zeptat na maximální počet pracovních hodin za den daných zákonem, jelikož se mně zdá pracovní doba šíleně dlouhá a jsou tam pouze 2 přestávky, kdy každá má 30 min.

Dále tuto práci musím vykonávat ve stoje, takže je to pořádný záhul na nohy a hlavně záda a někdy je to opravdu nesnestitelné.

Jsou to sice „jen“ 2 dny, ale vyjde to často tak, že 1. den tam je člověk od 7:00 do 22:00 (nepočítám 10minutové přesčasy, co tam musí člověk strávit čekáním na odchod posledního zákazníka a zavření všech vchodů) a 2. den to stejné, s tím, že po 1. dnu jdu spát nejdřív ve 23:00 a vstávat musím v 5:30, a to za předpokladu, že stihnu spoje tam i zpět na byt.

Zákoníkem práce jsem se trochu probíral, ale nevím, zda jsem tam všechno pochopil dobře, proto prosím o vaši odpověď či interpretaci a nikoliv o odkaz na zákoník.

Děkuji za každou odpověď.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, ivzez, zzzzz před 2975 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hans51

V případě práce na dohodu neplatí pro zaměstnance např. ustanovení o odstupném, dovolené apod. Dále pro něj neplatí ustanovení týkající se pracovní doby a doby odpočinku, výkon práce však v tomto případě nesmí přesáhnout 12 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích. Pokud tedy chápu Vaši situaci správně, dochází ze strany Vašeho zaměstnavatele k porušování zákoníku práce.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
terry

Jak moc tu práci potřebuješ?
Pokud ne, můžeš si stěžovat a jít jinam.
Pokud ano, buď se s tím smířit a průběžně hledej lepší.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez