Avatar uživatele
MakyMej

Mám nárok na dovolenou?

Mám nárok na dovolenou, když, podotýkám, nepodepsala jsem žádnou prodlužující prac. smlouvu a ta stávající mi končí tento týden s tím, že paní ředitelka (jsem učitelka MŠ) mi hodlala smlouvu pro budoucí šk. rok předložit příští týden, s mým odchodem nepočítala (naskytla se mi včera výhodnější nabídka) a tvrdí, že na srpnovou dovolenou tedy nemám právo (čerpala prý z dovolené pro bud. šk. rok)? Děkuji za odpověď.

Zajímavá 0 před 2068 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ivzez

Dovolená se nestanoví na školní, ale na kalendářní rok.
Pokud pro zaměstnavatele neodpracujete celý kalendářní
rok, vznikne nárok jenom na poměrnou část dovolené.

Jestli jste ve školce byla zaměstnaná od 1. ledna 2018
do 31. srpna 2018, máte nárok na osm dvanáctin roční
výměry dovolené.

Při roční výměře 40 dnů (8 týdnů) By Váš nárok činil 26, 666 dne
→ po zaokrouhlení 26,5 dne. Na zbytek srpna by Vám zaměstnavatel
musel vykázat neplacené volno.

________

Doplňuji:

Pod otázkou se rozvinula diskuze, která začíná být nepřehledná.
Shrnu to.

Tazatelce vznikl po odpracování 60 pracovních směn nárok
na dovolenou za kalendářní rok.
Nikoliv za školní rok → „upřesnění“ či „vysvětlování“ Dochyho
to bohužel komplikují, školní rok do toho vůbec neměl míchat.

Protože ale pro zaměstnavatele neodpracuje celý kalendářní
rok, má nárok jenom na osm dvanáctin dovolené.

_________

Poznámka:
Ten školní rok to zbytečně komplikuje, dovolená
se stanoví na kalendářní, nikoliv na školní rok.

(Doufám, že jsem v diskuzi něco nepřehlédla.)

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… předpokládám, že ne, že má ředitelka pravdu …
… fascinuje mne, že vysokoškolsky vzdělaný člověk nejni schopen si přečíst pracovní smlouvu, ale podle toho vlasntě vypadá celé naše školství …

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit


Avatar uživatele
Edison