Avatar uživatele
dust8

Lze provést klonování disků i pokud je ten výchozí třeba již z půlky zaplněn daty? Choval by se naklonovaný disk takto?

Zajímalo by mě pokud bych třeba výchozí operační systém na SSD spolu s nainstalovanými programy dal teď naklonovat na druhý SSD disk kde mám nainstalovaný předchozí oper. systém (ten bych smazal i když je ještě funkční, ale jen 32bit) a tak bych udělal klona na něm a pokud by mi pak výchozí SSD třeba zkolabovalo nebo nechtělo načíst Windows, tak se jednodušše přepnu při startu na to druhé naklonované SSD a budu jednoduše pokračovat tam kde jsem skončil? Vše nastavené a nainstalované, tak jak bylo posledně?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1734 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
zjentek

Jsem sice laik, ale domnívám se, že tohle by bylo možný pouze za předpokladu, že na druhej tebou instal. SSD do novýho stroje by systém klonoval tvou práci automaticky. V opačným případě bude „tvůj klon“ funkční pouze do minuty, kdy's klonoval a odtud se práce nedabluje. Takže smolík. Systém taky musí znát cestu k programům a pokud jde, aby si pamatoval dvě totožný cesty ze dvou rozdílných SSD, tak to chci taky! (Říkal jsem, že jsem laik.) (;

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hlada

Ano, je to možné. Výhodnější je ale používat zálohu celého disku prostřednictvím systému nebo některého zálohovacího programu. V případě poruchy se počítač nabootuje ze záchranného média a záloha se zkopíruje.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Standardně u RAID je možné odpojit porouchaný disk a připojit nový „záložní“. V jednodušších implementacích se provede kopírování a pak teprv může naběhnout systém. V lepších implementacích lze porouchaný disk odpojit za běhu, místo něj tam vrazit nový, systém stále nechat jet, všechny nové zápisy se budou provádět na oba disky, na pozadí se budou kopírovat stará data. Je otázka zda to takto dělat – systém sice jede, ale je vyšší šance na havárii (nějaký čas se jede bez zálohy, nebo jen s částečnou zálohou). Existují další režimy RAID které mohou být výhodnější (volí se vhodný režim s ohledem na cenu, výkon, bezpečnost)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Arne1

Doplním Dochyho – některé lepší základní desky mají samy možnost RAIDu (většinou jednoduchého). Lepší možnosti bývají u kvalitních řadičů disků, které umožní paralelní provoz až více jak 5 disků a podle nastavení se dá dokonce stanovit, že až libovolné dva mohou být v poruše. Při poruše spustí řadič pronikavý pískot a akusticky upozorní okolí že je problém (kromě toho to samozřejmě detekuje i ovladač disku a spustí poplach programově). Pak už musí přijít obsluha a šuplíčky s disky ručně vyměnit – to se samozřejmě dělá za plného provozu.
Na okraj – takový provoz je i výhodnější po stránce rychlosti čtení i zápisu, protože na každém disku je část dat a skládá se to až v řadiči.

před 1733 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Počítače a internet