Avatar uživatele
BurTon

Lze bolest zad považovat za pracovní úraz?

Zdravím.
Pracuji jako manažer v jedné společnosti (jsem zaměstanec) a dnes, když jsem vstával z křesla od pracovního stolu, mě píchlo v kříži tak, že nemůžu ani stát, ani sedět, ani ležet.
S bolestmi zad se potýkám delší dobu (vždy řešeno soukromými rehabilitacemi a masážemi). Souvisí to i s mou dobrou vůlí, když v práci zvedám těžké bedny, které nesouvisí s mou pracovní náplní.
Lze tento děj uhrát na pracovní úraz? Jsem rozhodnutý, že půjdu na PN od zítra a na 60% se mi být nechce.
Děkuji Vám.

Zajímavá 0 před 1308 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
seraphico

Pokud zvedáte bedny z vaší dobré vůle a zaměstnavatel to po vás nechce, tak to samozřejmě není jeho vina a nemůže to být posuzováno jako pracovní úraz.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hufnágl

Bolest zad je civilizační nemoc a tedy ji nelze považovat za úraz.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Ne, nelze

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Pracovní úraz je úraz, k němuž došlo při plnění pracovních povinností nebo v přímé souvislosti s nimi.
Jestli těžké bedny taháte nad rámec svých pracovních povinností (své pracovní náplně), neuzná Vám zaměstnavatel
(uznání pracovního úrazu je totiž v jeho kompetenci) za pracovní úraz.

Sedavé zaměstnání je potřeba vyvážit ve volném čase přiměřenými pohybovými aktivitami.

Poznámka k nemocenské (jde o méně než 60 % čistého výdělku):
Náhrada mzdy za nemoc se počítá z redukovaného průměrného výdělku za předcházející kalendářní čtvrtletí,
nemocenské ze všech výdělků za předcházejících 12 měsíců.
Teprve z redukovaného (nepočítají se celé výdělky, jen část) průměru se vypočte 60 %.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Bolest přece není úraz.
Vygoogli si pojem úraz.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Určitě ne!
Toto není úraz, udivuje mne, že „manažera“ něco takového napadlo ;)