Avatar uživatele
BurTon

Lze bolest zad považovat za pracovní úraz?

Zdravím.
Pracuji jako manažer v jedné společnosti (jsem zaměstanec) a dnes, když jsem vstával z křesla od pracovního stolu, mě píchlo v kříži tak, že nemůžu ani stát, ani sedět, ani ležet.
S bolestmi zad se potýkám delší dobu (vždy řešeno soukromými rehabilitacemi a masážemi). Souvisí to i s mou dobrou vůlí, když v práci zvedám těžké bedny, které nesouvisí s mou pracovní náplní.
Lze tento děj uhrát na pracovní úraz? Jsem rozhodnutý, že půjdu na PN od zítra a na 60% se mi být nechce.
Děkuji Vám.

Zajímavá 0 před 1308 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
seraphico

Pokud zvedáte bedny z vaší dobré vůle a zaměstnavatel to po vás nechce, tak to samozřejmě není jeho vina a nemůže to být posuzováno jako pracovní úraz.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hufnágl

Bolest zad je civilizační nemoc a tedy ji nelze považovat za úraz.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Ne, nelze

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Pracovní úraz je úraz, k němuž došlo při plnění pracovních povinností nebo v přímé souvislosti s nimi.
Jestli těžké bedny taháte nad rámec svých pracovních povinností (své pracovní náplně), neuzná Vám zaměstnavatel
(uznání pracovního úrazu je totiž v jeho kompetenci) za pracovní úraz.

Sedavé zaměstnání je potřeba vyvážit ve volném čase přiměřenými pohybovými aktivitami.

Poznámka k nemocenské (jde o méně než 60 % čistého výdělku):
Náhrada mzdy za nemoc se počítá z redukovaného průměrného výdělku za předcházející kalendářní čtvrtletí,
nemocenské ze všech výdělků za předcházejících 12 měsíců.
Teprve z redukovaného (nepočítají se celé výdělky, jen část) průměru se vypočte 60 %.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Bolest přece není úraz.
Vygoogli si pojem úraz.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Určitě ne!
Toto není úraz, udivuje mne, že „manažera“ něco takového napadlo ;)
Co děláte dobrovolně je Vaše věc. Pokud nemáte zvedání těžkých břemen
v pracovní náplni a jiná pracovní rizika. Nemůže se jednat ani o „nemoc
z povolání“ (řeší pracovní lékařství).
RHB a masáže jsou vhodnou prevencí, doplňkem. „Ústřel“ chce suché teplo a klid.
Budete se muset spokojit po dobu DPN s 60% příjmu.
Co děláte pro svou páteř sám?
Jak správně sedíte, stojíte, chodíte, cvičíte?
Jak posilujete břišní korzet, aby záda nebolela? Umíte správně zvedat břemena?
https://domaci­posilovna.cz/o­becne-o-cviceni/spinalni-cviceni
https://zuzana-stickova.com/2017/04­/06/spinalni-cviky-dokonale-propojeni-jogy-a-rehabilitace-patere/

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
BurTon

Ano, z dobré vůle.
Spíš jde o to, že bolest zad mě trápí již dlouho a dle lékařky to má za dopad mé sedavé zaměstnání převážně.

před 1308 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
da ny

Pokud nemáte v bolestivé oblasti páteře vážnou mechanickou příčinu (RTG, obratle, ploténky). Naznačuje Vám lékařka, že jste si především sám na vině a je třeba pro svou páteř něco dělat. Cviky jsou jednoduché, nenáročné, v leže na podlaze..
Lze využít pro sezení míč (téměř vyfouknutý). Umět si pomoci, ulevit jednoduše, sám reflexně. Zajímat se :) a pracovat na svém zdraví a pohodě.

před 1308 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
seraphico

Myslel jsem, že to chcete uhrát přes ty bedny. Pokud byste to chtěl uhrát přes sedavé zaměstnání, tak tady také nemáte šanci. Aby se jednalo PÚ, muselo by se jednat o náhlý úraz v zaměstnání:

„Pracovním úrazem se podle judikatury rozumí porušení zdraví, které bylo zaměstnanci způsobeno v přímé souvislosti s výkonem jeho zaměstnání nezávisle na jeho vůli krátkodobým, náhlým a násilným působením zevních vlivů.“

Zdroj:
https://www.boz­pinfo.cz/maji-se-uznavat-urazy-zad-jako-pracovni

Bolest bederní páteře se zvažovala zařadit mezi nemoci z povolání, ale již 3 roky se s tím nehnulo a pravděpodobně to vyšumí do ztracena.

před 1308 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek