Avatar uživatele
seraphico

Které auto bylo vaše první?

A jak dlouho vám sloužilo?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? paul1, nyjono, EKSOT123 před 1148 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

(a) Jawa 050 (Pionýr) – 5 let
(b) Dvojsedadlová Jawa 050 – jak dlouho nevím, po koupi motorky na něm jezdila matka
© ČZ 125– 7 let

  1. Mercedes 170 – 2 roky cca 20 000 km – prodáno
  2. Š100 – 3roky 33 000 km- prodáno
  3. Š 100 – 16 let 170 000 km- doježděno ( syn ho zrušil)
  4. Favorit – 6 let 135 000 km- prodán
  5. Daewo Lanos 1,6 16v 20 let 240 000 km. Posledních 7 let jezdil jako zimní auto spolu s Accentem který jezdil jenom v létě. Když odešla spojka již jsem neopravoval. Nejlepší moje auto.
  6. Hyunday Accent 1,6 16v zatím 10 let 105 000 km. Jezdím dosud a zřejmě to dojezdí se mnou!!

Mimo dvou garančních prohlídek u Accenta nebylo žádné auto u automechanika.
Š 100 č.3 byla po totálce v roce 1976 na výměně karoserie. Hrazeno z pojištění viníka.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Škodovka, Octávie. ale ta původní. Sloužila asi 10 let. Před tím jsem měl ještě Welorexa 350, jestli se ti dá považovat za auto. Ten byl přímo skvělý.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Arne1

LADA 1500

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Justin1

Žádné auto jsem nikdy nevlastnil. První auto, které jsem řídil po dodělání autoškoly, byla Škoda 120 asi z roku 1977. V zimě se tohle auto někdy nedalo nastartovat a někdy se nedalo ani odemknout.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

  1. Pokud se dá mezi auta počítat (mělo to víc jak dvě kola) tak tříkolový Velorex 250 ccm. Kamarád jej naboural, byly pokroucené trubky a potrhaný „kabát“. Trubky jsem porovnal, ušil nový kabát a sloužil 4 roky. První dítě, syna, jsme vozili na zadním „polstru“ nad motorem. K posílení elektriky doplněno dynamo 6V/300W z německého „válečného“ auta.
  2. Škoda 1202 (stejšn) po dobu 8 let. Starou z bazaru, celou zrekonstruoval.
  3. Dacia 1300 po dobu 15 let, zakoupenou po dvouletém provozu na inzerát.
  4. Škoda Felicia kombi. Nová, přestavba na plyn. Po dobu 16 let.
  5. Dacia Duster 4×4 benzin, 1600 ccm. Mám doposud a již 7 let.
  6. V současné době ještě navíc, udržuji a občas používám, méně užívaná auta mé dcery, Jeep Cherokee a VW Sharan. Oba diesel.

Pokud jde o mé počátky „motorismu“, tak jako kluk, jsem začal jezdit na šlapacím motocyklu Wanderer Sachs a poté na Jawa Special 175 ccm, kterou jsem přestavěl na „teréňáka“. Pak ještě také jezdil na otcově Jawa 350 kývačce se sajdou Velorexem.
Za celou dobu, žádné z uvedených vozidel, nebylo v servise. Vše „sám doma“.
Motory a auta byla jedno z mých mnoha hobby.
P.S. A zapomněl jsem na služební.:-)
Tak velmi stručně. Trabant, Žuk, Volha GAZ 24, Škoda 1203, Škoda 120. Ta ale servisována u podniku.

Upravil/a: Jiří Bohumil

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Schluker

Ford firsta mk5. Pojezdil jsem s nim rok a vymenil za vetsi a predevsim nove auto. Po 6 letech od koupe te prvni fiesty mam ted ctvrte auto a objednal jsem pate.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Felda combi, možná 6–8 let. Nebyla špatná, ale rezla. Před tím jsem používal stodvacítku a Peugeot 106 ty ale nebyli mé.
Jo a aktuálně mám asi 6 let Partnera (r.v. 2005) a docela dobré auto. Jen žere o chlup víc než ta Felda (s Feldou v benzínu jsem byl asi na 6,5 l, Partner žere asi 7,5 nafty, podobný provoz – velká část dálnice, nebo delší úseky po silnici 1tř. – což možná dává smysl, Partner má nevýhodu ve větším čelním profilu právě u těch vyšších rychlostí)

Upravil/a: Dochy

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Škoda 110L, koupená nová v Mototechně, v r. 1975. Myslím, že jsme ji měli asi 8 let.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

Žigulík 1500 kombi 👍😊.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Skoda 120. Bavilo mě ji i spravovat a pečovat o ni. Byla skvělá na sněhu v kopcích. Další auto už mělo přední náhon a v porovnání se Š120 skákalo jak koza. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Ojezděná Tatra 603/2,měli jsme ji 9 let, nejdál jsme s ní byli na Ukrajině u švagrových příbuzných ve městě Rovno. Tenkrát se moc za hranice jezdit nedalo, komunisti si to hlídali. Výborně se v ní po složení sedadel spalo, pohodlně 2 dospělí a 2 děti. Ani moc nežrala, při 90 km/hod cca 8,5 litrů, za mládí jsem měl tzv. lehkou nohu, teď by to bylo s citlivostí horší. Výhodně (za flašku) se daly sehnat ND a mírně ojezděné gumy.

Upravil/a: paul1

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Srandista

Škoda Fabia I

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
brillant

Volha GAZ-21 (cca 2 roky).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Wartburg combi. Asi 20 roků. Vešlo se tam spousta trávy pro zvířata, tři velké plachty kopřiv, 10 balíků slámy, 12pytlů brambor, nebo taky 10 opilých pasažérů při cestě z taneční zábavy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Bleděmodrá Škoda 100, prodal jsem jí po 6 letech s nájezdem 73 000.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

T613–1 s motorem z pozdější verze. Asi 8 let.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

Škoda 120 ,jezdí doteď.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Dochy

Jiří Bohumil:
Velorex jsem bohužel nikdy neměl příležitost vidět zevnitř, ale mistrová z tanečních ho měla docela ráda… Že není moc aut, kde v případě potřeby si necháte novou karoserii poslat poštou 😉

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Dochy: já jsem si novou karoserii ušil doma. Koženka a nepromokavá tkanina na střechu. A dokonce jsem si jej upravil na „Combi“ kdy jsem ze zadní strany udělal odklopná dvířka z plexiskla a vozil jsem v něm dřevo (modřín-kulánky 15 cm/ 2m délky) z lesa na laťky pro obklady.
V létě to byl „cabriolet“ bez střechy.:-) A po rovinkách to dal i za 100 km/hod. Ale měl jsem obavy, aby se to nevzneslo.:-)
Při dovolené jsme s ním vyjeli s manželkou až na svah Červené hory a stanovali u Hučivé Desné (Jeseníky). Tehdy to ještě šlo (1971).
Krásný vzpomínky!!!

před 1134 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Emefej

mosoj > ten Medvěd je pěknej. Kolik by to asi stálo dnes?

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

To mně povídej. Jenže tenkrát jsem byl těsně po vojně, ženatý s jedním děckem a zařizovali jsme si byt. Koupil jsem ho za 10 000 Kč což byly tehdy všechny moje peníze. Byl pojízdný v pěkném stavu. Zlobila předloha v převodovce. Ozubené kolečko, které se posouvalo po hřídeli praskalo. Po prvé mně ze střepů kolečka za dvě krabičky cigaret nakreslili a udělali kluci co dělali ve Škodovce v Plzni, nové!! Když prasklo i toto, nechal jsem udělat znovu nové a vyměnil i protikus. Pak jsem rok jezdil a bohužel, auto jsem prodal za 6 000 Kč. Neměl jsem ho kde skladovat a navíc, v tu dobu měl takovéto historické vozidlo kde kdo a já měl jiné starosti jako téměř všichni v mém věku.

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Jo a první co mně ukradli bylo to víčko chladiče s meďáckou hvězdou. Byl jsem tehdy hodně naivní!!

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Schluker

170 V stoji kolem 40 000€, zalezi na stavu.

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

https://mercedes-benz-publicarchive­.com/marsClas­sic/en/instan­ce/ko/Types-170-V-and-170-D-W-136-1946---1953.xhtml?oid=5192

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
alik360

Ještě žádný

před 1148 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek