Avatar uživatele
dmatejek777

Když praskne klínový řemen, proč se říká, že se potkají písty s ventily? Nepředstavím si to

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 2499 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

Klínový řemen pohání alternátor a vodní pumpu, když praskne, tak se nic nepotká. Aby se potkaly ventily s pístem, musel by prasknout rozvodový řemen, ten není klínový, ale ozubený. Dojde k tomu, že píst v horní úvrati se střetne s otevřeným sacím nebo výfukovým ventilem, který se díky prasknutí rozvodového řemene nevrátil do uzavřené polohy.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
gepik

Při samotném roztlačování k přeskočení řemenu nedojde, to se může stát až při hrubě necitlivé práci řidiče taženého vozu se spojkou a převodovkou. Protože jinak není rozdíl jestli motorem točí startér nebo kola přes převodovku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Stačí se podívat na obrázek ve zdroji. Když pak máš otáčení vaček, které zdvihají a spouští ventily spojené pomocí klínového řemenu s klikovou hřídelí, tak v případě rozhození potřebné synchronizace, může dojít k tomu, že se vysunutý ventil potká s pístem. K tomuto rozhození může dojít např. i tím, když se budeš pokoušet některé vozidlo s novějším motorem, roztlačovat.
Doplňuji:
píšu klínový, myslím rozvodový... už je trochu pokročilejší hodina. ;-)

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/S palovac%C3%AD_motor

Upravil/a: Alesh

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
isteron

Údajne rozvody na ozubený remeň mali rumunské Oltcity, alebo staršie Dacie, 1301. Možno aj preto rýchlo skončili a dnes ich nevidno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
RedBox

Jenom bych rád opravil pana Isterona: Rozvody poháněné ozubeným řemenem se používají do teď, už jen pro nižší hlučnost než řemeny poháněné řetězem. Za druhé alternátor a vodní pumpa se většinou nepohání klínovým řemenem, ale drážkovaným, který je plochý. Samozřejmě záleží na vozidlu.

A jak tu už psali přede mnou, jde pouze o to, že se přestane otáčet vačková hřídel (vačkové hřídele) a nebude probíhat otevírání ani závíraní ventilů, proto některé ventily budou skoro jistě otevřené a při dalším běhu motoru píst narazí v horní úvrati do otevřeného ventilu, na který tlačí vačka a ventil se ohne, popř. se poškodí píst.

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava