Avatar uživatele
Kepler

Kdybyste byli internetovým obchodníkem, dávali byste maximum informací o produktu?

Nebo čím míň, tím líp? Mně osobně hodně vadí, že se o produktu často nedozvím skoro nic nebo chybí důležité informace. Když zavolám prodejci o doplnění, taky nic neví. To je přístup „kup, nebo nekup, koupí někdo jiný“…

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, Ametyst před 1589 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

To záleží na situaci. Zásadní je marketingová strategie, měřítkem je ZISK. Všimni si, že u zboží, kde JE se čím chlubit prodejci nezapomínají vypsat kdejakou blbost. A tam kde není jsou prozměnu „stručnější“. To je jen hrubý nástřel situace, klidně můžeš kšeftit zboží, které si navzájem KONKURUJE, ovšem na tom „horším“ máš mnohem zajímavější marži – co uděláš? Budeš protlačovat „to lepší“, na kterém vyděláš málo NEBO „to horší“, na kterém vyděláš balík?

Já vím, že to vypadá hned z první jako „lemplovství a neschopnost“ prodejců pořádně informovat zákazníky. Ale věříš snad, že někomu na nich záleží? Podívej se třebas na prodeje PC/notebooků u firem jako Electroworld, Tesco apod., tam je to vidět nejlépe. Informovanost o zboží je maximálně filtrována, obvykle se výrazně vypíchne model procesoru (slušný), že to má harddisk 1TB (ale někde dole malými písmenky se dočteš, že PLOTNOVÝ, nikoliv SSD jak bys v dešní době už očekával – pokud se o tom VŮBEC uráčí zmínit!), že to má UKRUTNĚ shitózní základní desku, jejíž model důsledně utají.

A „průměrný Kepler“ si přinese domů za NEMALOU cenu (přesto subjektivně přijatelnou s ohledem na ty „skvělé parametry“) „nabušený stroj“ a teprve při užívání zjistí, že SSD se nekoná, že je deska osazena maximální kapacitou RAM a tudíž již paměť NEJDE rozšířít, že wifi nepodporuje nemodernější standard a mnoho dalších věcí. A z „nabušeného, cenově přijatelného stroje“ se rázem stane „kuevsky předražený střep“. ;) :D :D

Ruku na srdce – koupil bys „předražený střep“, kdybys měl možnost si to důkladně srovnat v hlavě? Zato takových, u kterých je „přání otcem myšlenky“ je DOST, stačí jen jim do toho neházet vidle – a hnedle prodeje rostou. :)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kelt

Záleží na spoustě věcí. Co by to bylo za výrobek a jací zákazníci by jej kupovali, a jaké informace by byly důležité. V míře informací se neinformovaný ztratí. Tedy výhody, nevýhody, srovnání s konkurencí. Ale tě chápu, takový rozhovor s prodavačem na téma. Dá se to použít na A. Nevím, možná. A na B? Snad. Počkejte zavolám vedoucího. A když je to Čo ja viem? Tak si udělá každý úsudek.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Kdybych byla jakýmkoliv obchodníkem, dávám maximum informaci. Některým lidem i dvakrát. Také se mi nelíbí nedostatek technických údajů u výrobku, jako je celková hmotnost, výkon motoru, chybějí i rozměry, je to problém. Ovšem pokud lidé pracuji za minimální mzdu, nejspíš odvádějí i minimum práce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Ano oni prostě dělají marketing a o technických parametrech často ví velmi málo, takže se často stává že jen opisují produktový leták výrobce a výrobce sám přirozeně neuvádí všechny parametry ale jen ty, které zdůrazňují přednosti jeho produktu nikoliv jeho nedostatky. Překupníček provozující eshop pak nemá žádnou motivaci tyto parametry doplňovat o takové, ze kterých by se zákazník hned dozvěděl, že dané zboží má značné rezervy, slabiny a že jej kupovat snad ani nemá 🙂

Od toho jsou tu zvláštní nezávislé weby které nedělají marketing, nejsou motivováni prodejem zboží a poskytují nezávislé podrobné porovnání produktů, ti jsou zpravidla mnohem objektivnější a nebojí se poukázat na nedostatky. U mobilních telefonů a tabletů je takovou třeba kimovil.com …

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Na otázku odpovím jednoznačně – určitě. Není nic lepšího, něž když kupující má veškeré potřebné informace. Předchází se tím zbytečným neshodám.
Skutečnost je ovšem taková (na e-shopech nakupuji poměrně dost), že prodejci prodávají produkty (dnes většinou dovezené ze zahraničí), k nimž někdo provede mizerný překlad (technických dat, případně návod k použití) a všichni toto pak pouze kopírují. Viz srovnávací servery Heureka a podobně. Zde k danému produktu je x dodavatelů a na jejich stránkách vše, většinou, shodné.
A v „kameňácích“ prodavači? No, kolikrát zůstává „rozum stát“, jak někteří blekotají a nemají skoro žádný „ánung“ o prodávaném zboží. Zejména tedy, co se týče třeba technického sortimentu.
Ale na jejich omluvu nutno říct, že v dnešní době, v tom množství a šíři sortimentu, nabídky, výrobců, dodavatelů, je to skoro i nereálné, aby dokázali vše obsáhnout. To měli v dobách „předlistopadových“ jednodušší.
Ale zase máme dnes výhodu v netu, kde se dá mnoho podrobností o produktu, o který máme případně zájem, většinou poměrně hodně zjistit předem. Jak co se týče parametrů tak i případně nezávislé recenze a zkušenosti.
Což byl v dobách „nenetových“ podstatně větší problém.
A, co je tedy výhoda nákupu na e-shopu, pokud nejsi se zbožím spokojen a nesplňuje požadavky, je možno, bez udání důvodů, do 14 dnů vrátit. Což není zase tak špatné a většinou to dopadá OK. I já už toho párkrát využil a vždy bez problému.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

nikdy nehledej objektivní informace na jakémkoliv eshopu či u prodejce od toho jsou nezávislé recenze technických periodik, srovnávací weby, a v nouzi třeba i diskusní fóra ale tam zase pozor, v diskusích je příliš velký počet tzv. fanoušků a haterů, ti si vždy najdou nesmyslný argument aby něco vyzdvihli do nebes nebo to zdupali ale obvykle mají velmi chabé znalosti aby to skutečně uměli posoudit.

před 1589 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Kepler>>> JJ, tohle co píše ge0rge je LEPŠÍ postup, ale i to má svá úskalí. Mnozí „objektivní recenzenti“ shrábnou „všimné“ a pak je problém. Negativní recenze na shit se dá napsat i tak, že tě sice „upozorní na nedostatky“, ale způsobem, který ti ve výsledku přijde jako „ale až na pár drobností by to jinak šlo“, což je ROZDÍL oproti ZDRCUJCÍMU ZDRBÁNÍ produktu, kdy to napíše tak, že by sis ho dřív vyškubl, než to koupil. A podle mne je takových „objektivních recenzentů“ převaha. :(

Nejčastěji se s tím setkávám u mobilů, pak u PC a automobilů. Další věcí je to, že občas i sami recenzenti tomu rozumí jako koza petrželi (ještě včera psal v jiném médiu horoskopy ), o ge0rgem již zmíněných fanech a haterech nemluvě. (počti si někdy diskuze AMD vs Intel či AMD vs Nvidia).

Nicméně u specializovaných subjektů, které se „srovnáváním živí“ můžeš počítat s tím, že jejich recenze/hodnocení bude dostatečně odpovídat realitě oproti „elektronicky­letákovým médiím“, které se jako „srovnávací“ jen tváří. ;) :)

před 1587 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek