Avatar uživatele
štamgast

Kdo vymyslel, že nákupní centra se budou jmenovat galerie?

Než jsem kdysi pochopil o co go, tak jsem si myslel, že v Galerii Vaňkovka vystavují obrazy.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 2055 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Kdo první s názvem přišel, jsem nenašla.
Ale určitě jde o marketingový tah. Všude plno reklam ...

V poslední době je výraz "galerie" módní k pojmenování názvu míst, která jsou jiného typu, než byl původní význam slova galerie.

Příkladem jsem nákupní centra nejen u nás, ale i v Polsku.. Znám Galerii Moritz v Olomouci - název podle blízkého kosttela sv. Mořice. Nebo Galerie Vaňkovka v Brně , v Praze např. Palladium.

V Olomouci majitel přestavěl bývalý obchodní dům Prior. Řekla bych, že nejen toto centrum, ale i další využily přeneseně významu slova galerie = dlouhé spojovací místnost s řadou oken sloužící k umístění uměleckých sbírek.

V obchodní galerii je ve středu prostor, na obou stranách jsou pronajaté obchůdky, jejichž majitelé uplatňují svou vlastní strategii a nabízejí zboží různých značek

Zvenčí jsou domy prosklené, takže jistým způsobem "vystavuj"í, nikoliv příležitostně umělecká díla, ale převážně jen běžné zboží nabízené ke koupi ve vyšších cenových realcí. Sice v některých obchodních prostorách jsou třeba jedinečné kusy oděvů a uměleckých předmětů.

Jde o módní slovo zřejmě místo hyper a supermarketů nebo nákupních center. Galerie je "vznešenější" název.




Doplňuji:
Ještě mě napadlo, že výrazu umění pro pojmenování děl v umělecké galerii se užívá v nákupní galerii v jiném významu..

Umění se bere jako dovednost, zvláštní schopnost získat masy pro nákupy, nikoliv je vychovávat pro "pravé umění".

více diskuse

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
gecco

Marketingový ´tah´...
Jde o to, aby masy chápaly shopování jako kulturu, ne jako nutnost...
:-DD

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
suaeda

Ono ten název galerie je pro nás Čechy asi docela výstižný. Porovnám-li nakupování ve velkých obchoďácích v Německu a u nás tak je to rozdíl. V Německu lidé běžně nakupují a utrácejí. U nás to na první pohled vypadá, že jdeme na výstavu do galérie. Vše si důkladně prohlídneme, zkoumáme a ohodnocujeme, aby jsme nakonec odešli. Málokdy se stane, že po několikerém přezkoumání cenovky a naší šrajtofle zboží nakoupíme. Dokonce jsem slyšel, že Pražáci, když nemají co dělat, tak se jdou projít do obchoďáku. Takže ta galérie je docela na místě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Agneta

Pochází to samozřejmě zase ze zahraničí, kde se už dávno začínalo říkat holičům a soláriím "studio".:D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Děda Louda

Galerie je stavební prvek. Již po staletí se užívá jako označení chodby (spojovací komunikační prostor) nebo v podobě ochozu. To nemusel nikdo vymýšlet pro nákupní centra, kde jsou tyto prvky obsaženy. Takovéto prostory mohou skutečně sloužit pro vystavování např. uměleckých sbírek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
tony2412

Jáááááá

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování