Avatar uživatele
anonym

Kde se nachází obsah železa?

ktere potraviny a piti maji velky obsah zeleza

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4302 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Radovan nepodal vyčerpávající odpověď. Železo je v dalších potravinách, než které uvedl. Já mám rovněž sníženou hladinu železa, proto střídám pro jeho doplnění různé potraviny.

Zrovna dnes jsem poslouchala rozhlas a doporučovali konzumaci hrozinek. Já mám rovněž sníženou hladinu železa. Jím hrozinky, červenou řepu. Nejvíce železa má třtinová melasa, prodává se v lékárnách. Dostatek železa je v játrech, dobrá je i šťáva ze sušených švestek, sušené meruňky, pšeničné klíčky, hovězí maso, černý chléb, semena slunečnic, droždí, ovesné vločky. ořechy. Zelenina je na železo středně bohatá, ale železo se dobře vstřebává (špenát nemá tolik železa, jak se kdysi tvrdilo), na jaře kopřivy. Ovoce - černý rybíz i šťáva z něj, borůvky, jablka ( nastrouhat je a nechat odležet, až zhědnou), kiwi.
Železo naopak ničí cukr, sůl, bílé pečivo, loupaná rýže, málo jídla.

Podle doporučení známého léčitele ing. Janči.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Radovan M

Hovězí maso, brokolice, špenát a borůvky :-)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lucimia

opravdu velké množství je v kopřivách. Doporučuji občas udělat "špenát" z kopřiv (chutná to úplně stejně). Je tam více železa než v klasickém špenátě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
vyneve

špenát, to je tradice, ale toho železa má málo...a navíc, jíte denně 100g špenátu? nebo 100g klíčků pšenice?

třeba myslet na zdroje, které jsou reálné: např. červené maso.

zlepšit vstřebávání železa napomáhá také vit. C, proto k masíčku ještě salátek:)

problém u zeleniny (rostlin) je, že se z nich železo tělo získá hůře, protože tam je ve velmi koplikovaných sloučeninách...-kdežto z masa snadněji

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek