Avatar uživatele
Nela56

Co dělat, když mě denně stresuje pouhé pomyšlení na hodinu angličtiny?

Dobrý den, už od třetí třídy se učím ve škole anglický jazyk, do páté třídy to bylo fajn, vše mi šlo, jako ostatním, ale od šesté třídy to šlo z kopce. Vůbec mi to nešlo, měla jsem spoustu doučování, ale nevím proč, prostě mi ten jazyk nesedl, oproti třeba ruštině, která mi zatím jde. Měla jsem učitele, který už mě znal, věděl, jak na tom jsem stejně, jako celá třída, šel na mě pomalu a na vysvědčení jsem neměla nikdy horší známku než dvojku (u něj se stačilo naučit na písemku slovíčka a občas gramatiku). Na test to šlo vždycky, ale tím, že jsem slovíčka potom třeba půl roku nepoužila, tak jsem si zapamatovala minimum a to jsem si je třeba 14 dní po testu opakovala, s gramatikou to bylo podobně, naučila jsem se na test a vždy nějak zaimprovizovala, když jsem nevěděla slovíčko a pan učitel většinou vše uznal. Ted jsem ale nastoupila na střední (lyceum), kde máme hrozně přísnou angličtinářku, bere to, že vše umíme, a když někdo něco neumí začne s tím, že dotyčného nebude moct pustit do dalšího ročníku atd. Z každé hodiny jsem naprosto vystresovaná, je mi hrozně zle a nedá se to zastavit, stačí, když na hodinu jen pomyslím. Prostě nezvládám mluvit, nezvládnu si tak rychle v hlavě uspořádat slova, uvědomit si, nezvládnu uvažovat v tom jazyku, určit jaký to má být čas a všechno možné okolo, když něco píšeme je to lehčí, ale naše učitelka mi už netoleruje žádné improvizace. Nezvládám překládat text, prostě tomu většinou nerozumím, a stydím se cokoli říct. Nejhorší je, že ted máme hodiny s rodilým mluvčím, který mluví jen anglicky a neustále na mě mluví, i když vidí, že nerozumím, nebo nezvládnu odpovědět. Ted při online hodinách dostáváme po každé hodině úkol napsat nějáký sloh, popravdě se snažím nasbírat alespon ted dobré známky, jelikož ve škole to asi nepůjde, a tak mi hodně pomáhá překladač. Jenomže mě úplně děsí představa, že si ted učitelka čte moje slohy, je vše v pořá