Avatar uživatele
Nela56

Co dělat, když mě denně stresuje pouhé pomyšlení na hodinu angličtiny?

Dobrý den, už od třetí třídy se učím ve škole anglický jazyk, do páté třídy to bylo fajn, vše mi šlo, jako ostatním, ale od šesté třídy to šlo z kopce. Vůbec mi to nešlo, měla jsem spoustu doučování, ale nevím proč, prostě mi ten jazyk nesedl, oproti třeba ruštině, která mi zatím jde. Měla jsem učitele, který už mě znal, věděl, jak na tom jsem stejně, jako celá třída, šel na mě pomalu a na vysvědčení jsem neměla nikdy horší známku než dvojku (u něj se stačilo naučit na písemku slovíčka a občas gramatiku). Na test to šlo vždycky, ale tím, že jsem slovíčka potom třeba půl roku nepoužila, tak jsem si zapamatovala minimum a to jsem si je třeba 14 dní po testu opakovala, s gramatikou to bylo podobně, naučila jsem se na test a vždy nějak zaimprovizovala, když jsem nevěděla slovíčko a pan učitel většinou vše uznal. Ted jsem ale nastoupila na střední (lyceum), kde máme hrozně přísnou angličtinářku, bere to, že vše umíme, a když někdo něco neumí začne s tím, že dotyčného nebude moct pustit do dalšího ročníku atd. Z každé hodiny jsem naprosto vystresovaná, je mi hrozně zle a nedá se to zastavit, stačí, když na hodinu jen pomyslím. Prostě nezvládám mluvit, nezvládnu si tak rychle v hlavě uspořádat slova, uvědomit si, nezvládnu uvažovat v tom jazyku, určit jaký to má být čas a všechno možné okolo, když něco píšeme je to lehčí, ale naše učitelka mi už netoleruje žádné improvizace. Nezvládám překládat text, prostě tomu většinou nerozumím, a stydím se cokoli říct. Nejhorší je, že ted máme hodiny s rodilým mluvčím, který mluví jen anglicky a neustále na mě mluví, i když vidí, že nerozumím, nebo nezvládnu odpovědět. Ted při online hodinách dostáváme po každé hodině úkol napsat nějáký sloh, popravdě se snažím nasbírat alespon ted dobré známky, jelikož ve škole to asi nepůjde, a tak mi hodně pomáhá překladač. Jenomže mě úplně děsí představa, že si ted učitelka čte moje slohy, je vše v pořádku a potom, když semnou bude chtít mluvit, nebo nám dá napsat něco ve škole, tak zjistí realitu. Nevíte, co s tím? Jasně, můžete mi říct at se jazyk naučím, ale o to se snažím 7 let a nerada bych ted jen kvůli AJ neprošla do dalšího ročníku.

Zajímavá 0 před 1245 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Gonfaloniér

Nestresuj se. ;) Je to prosté.
Nepřikládej tomu důležitost, zkus na to nemyslet, nic si nepředstavuj (většinou je to vždy jen v hlavě), žádné scénáře, žádné předpovědi, jak to bude probíhat. Nic. Dýchej – a koncentruj se, uvolni se, zaměstnej se něčím. Dělej, co tě baví. Časem zjistíš, že tohle je zbytečná starost a komplikace života.
Řekni si to takhle, bude na tom od teď za rok záležet? Vzpomeneš si na to, bylo to tak důležité, že tě to tak vyhánělo z rovnováhy – rozčilovalo tě, stresovalo? Představ si důležit+jěí věci, skutečnější problémy, kde jde o život, majetek, o tvé blízké. Zamysli se nad něčím „větším“, u čeho tvůj nynější problém bude připadat malý a zbytečný.
Co se AJ týká, tak se ji trochu douč. Si doma, máš čas a můžeš se učit svým způsobem, může tě to i bavit a chytne tě to. Můžeš sledovat seriály v původním znění s titulky a snažit se zachytit ten jazyk. Občas si prolétní slovčíka a trochu gramatiky, nemusíš to hrotit. Snaž se to udělat nenáročné a tak aby sis to nespojovala s nechutí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Musíš se rafnout, uvědom si, že angličtina ti otevře dveře do světa.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

A kolik času věnuješ té angličtině? Nemyslím aktivně, že sedíš u knihy. Třeba máš kamarádku a můžete se spolu bavit. Je dobré, když je na tom lepší a řekne ti, kde děláš chyby. Probírejte známé věci a pak neznámé. Ze začátku se ten jazyk učíš snadno, protože není těžká gramatika a je pár slovíček. Ale když máš dobré základy, tak na nich můžeš stavět. Rozšiřuj si slovní zásobu. Poslouchej písničky, které se ti líbí, a podle textu zpívej s nimi. Nebo existují dvojjazyčné knihy dle různé úrovně. Zaměř se na to, co ti jde nejhůř – psaní, mluvení, poslech, čtení a cvič si to. A nevzdávej to, říkej si, že to zvládneš. A říkej si to anglicky. Třeba když dáš google translator, tak si můžeš překládat věty. A vybírej si témata, která tě baví, cestování, zeměpis, sport, moda . O všem najdeš informace na internetu, slovíčka si vypisuj a neznámá si dávej na kartičky. A více takových informací najdeš v nějaké příručce. Týdně by měl člověk věnovat jazyku asi 10 – 14 hodin, pokud ho chce umět. Ale ten čas je třeba vyplnit kreativně- chvíli číst, poslech, povídat si a něco napsat. Držím palce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
leader

Koukej se v angličtině na seriály, videa a nauč se písničky,

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… klid, nestresuj se, k ničemu to nejni, když ti to do hlavy nejde, nedostaneš to tam, na anglině svět nestojí … použij taháky, opisování, nápovědu a nějak prolezeš … v životě pak uvidíš, jestli jí budeš potřebovat nebo ne, jsi mladá, budeš mít spoustu možností jak se jí naučit nebo vyhnout …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Nela56

Všem děkuju za odpovědi, ale ono není zrovna lehké na to přestat myslet a doučit už se ji snažím dlouho chodila jsem často na doučování, kde jsme se snažili mluvit, ale prostě nevím.. A rada abych si dělala taháky, opisovala je fajn, jenže to přitom, když mě vyvolá, nebo na známky píšeme slohy moc nejde a slovíčka na test se naučit zvládnu.

před 1245 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek