Avatar uživatele
quentos

K čemu se každoročně mění jízdní řády, když stojí pořád za stejnou starou bačkoru?

Taky máte ten pocit?
Například již tradičně v sobotu po osmé večer se z Hradce do Trutnova prostě nedostanete. Vysvětlete někdo makerům jízdních neřádů, že do osmi se dostavit na nádr prostě nestíhám :{/>
Ty změny se asi dělají na základě nějakých statistik – je možné do nich někde osobně přispět, nebo se zkrátka jen „počítají hlavy“?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, dudu, chucky, flodur, iceT, Terryle před 4849 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Terryle

Dělaj se, aby měly ty stáda kancelářskejch zaměstnanců co dělat… :o/
Mám stejnej problém, akorát že já pokud se chci dostat domů, musím vyjet z Prahy ve čtyři odpoledne, později už to nejde. Do menších děr prostě od sedmi nejede nic… :o/
Kdyby místo statistik vycházeli z anket, který spoje si lidi přejou… jistě, že když večer nic nejede, tak to nikdo nevyužívá, takže to není číslo hodný pozornosti.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
roxy52

Ne jen že se mění jízdní řády,ale mění se i ceny jízdného.Na to,jak je jízdné drahé,tak to stojí za ještě mnohem starší bačkoru.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

S roxy 52 nemůžu souhlasit. V českém rozhlase o nových jízdních řádech byla shoda v tom, že se nemění jízdní řád, ale že se posunují minuty aby cestující mě víc času na čekání na další přestupní vlak – autobus. Mám podobnou otázku, zatím jsem neměl odvahu se zeptat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kapka

Ptáte se, jestli je možné nějak osobně přispět, tedy ovlivnit rozpis jízdního řádu. U nás to teoreticky jde. Musí se v určitém termínu /před plánovanou změnou/ podat žádost, kde změnu navrhnete. Kdysi jsme o tom byli v nějakém věstníku informováni. Toť teorie. Kolik se musí ozvat lidí, aby se něco dělo, to nevím.

K nám do vsi jede z okresního města ve všední den poslední bus v půl sedmé večer. A pak tedy ještě v 22:45, ale to už je docela zas pozdě. Dcera, když má kroužek, tak jí bus někdy ujede a pak musí spát u babičky. Taky mě to štve.

Ještě horší situace je, dostat se k nám ze sousedního města. Poslední bus jede v pět dvacet! A zuška končí ve čtvrt na šest. Musíme pro dceru jezdit, nestíhá to.

A o víkendech se ani nebudu radši zmiňovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Práve preto sa mení, lebo rok potrebujú na overenie si chýb. Vôbec tu nejde o cestujúcich. Ide o domácu úlohu v praxi.
Žiaci dostali za úlohu vypracovať plán dopravy a pokiaľ to nie je matematicky správne a graficky pekné, musia prerábať.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Já to tak černě nevidím. U nás již několik roků funguje IDS a tento systém se postupně dopracoval k tomu, že vlaky i autobusy jezdí ve stejných intervalech. Stačí si jen zafixovat, že z určité zastávky odjíždí správný spoj např. každou čtvrt a třičvrtě hodinu. Pokud jde o ceny, je třeba si uvědomit, že cestující přímo hradí cca 40% nákladů /zbytek doplácí obce z našich daní, co je určitě lepší než platit třeba neproduktivní úředníky/. Nepřestupní jízdenka MD u nás stojí 8 korun a kromě toho po městě jezdí taxíky, kdy za jednu taxu 39 korun se mohou přepravit i čtyři pasažéři. Obec má cca 21 tisíc obyvatel.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek