Avatar uživatele
Kroupič

Jsem student, mám potvrzení o studiu a makám za 80,– kč na hodinu hrubého.

Nevíte, kolik bych mohl mít čistého ? ? ? Daní se to nebo ne když jsem student ? Díky za odpovědi :)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4322 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Pro výpočet mzdy chybí podstatný údaj – kolik hodin denně (nebo měsíčně) odpracuješ? Na rozdíl od Michala bych došla k částce podstatně nižší při běžném pracovním úvazku (8 hodin) denně.
Na brigádnický pracovní poměr se vztahuje srážková daň, a ta činí 15%.
Pevně věřím, že jako student si částku dokážeš spočítat sám.
Na dnešní poměry je brigáda za takové peníze pořádnou klikou.
Doplňuji:
http://www.pod­nikatel.cz/clan­ky/jak-na-studentske-prazdninove-brigady-nejvyhodneji/

Upravil/a: anonym

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
jpau

Jde o to, jestli máš DPP (300 hod bez daně) nebo DPČ nebo jestli ti to účetní nějak nešmelí. Pokud máš DPP tak máš 80,– , pokud jedeš na DPP a odpracuješ víc jak 300 hod, ročně tak přestupuješ na DPČ nebo nastupuješ na DPČ hned (ve větších firmách se to tak řeší protože s tím pak personální – účtárna, nemá sraní) a pak máš tuším 4% z platu jako daň (pro studenta – pokud jsi např. Micha Kole – rozuměj nestudent, máš tu daň vyšší). Odpracovat pak můžeš kolik chceš.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
venkovan

Jako student sice budeš platit daň, ale zas má nějaké odpočty (podpisuje se prohlášení), že těch 80,– Kč ve své podstatě máš v čistém. Ale je tam několik podmínek – maximální měsíční výdělek, druh smlouvy apod. naše účetní to studentům se snaží hlídat, aby měli maximum z hrubého. A neztráceli zbytečně v daních. Vodka s džusem je drahá a je to dost zdaněné. Tak proč ještě platit z příležitostní prá­ce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

Hrubého to bude cca 16 tisíc a čistého tak 13 tisíc.