Avatar uživatele
Minas

Je podle vás 15% ve firmě moc ?

Zakládám internetový projekt. Společnost která vytvoří webové stránky si vezme 15 tisíc a podíl 15% místo 25 tisíc bez podílu. Jsem student a pro mě je 5 tisíc dost, ale pokud daná stránka uspěje(vím to) tak nevím kde sehnat peníze. Lichvu a ani banky neberu v žádném případě a pokud bych to tedy vzal za těch 15 tisíc a 15% byly by to podle vás výhodnější než jim dát 25 tisíc a nedát 15% firmy ? Je 15% nějaká hranice že mohou zasahovat do firmy ?
Doplňuji:
Abych to řekl jinak, já mám nápad který s jednou společností které programuje weby řeším. Oni si za web vezmou 15 tisíc a ktomu 15% z firmy (jsem pouze já a nevím co tím myslí) nebo 25 tisíc bez žádného podílu. Ta stránka je schopná vydělat i 200 tisíc měsíčne, ale já nemám skoro žádné peníze tak nevím jakou mám zvolit variantu, ale na druhou stranu nechci aby měl někdo 15% a pak ten podíl náhodou nerostl do nebeských výšin až by měli 51% firmy.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Minas

Zajímavá 0 před 3280 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
arygnoc

matematika je jednoduchá – lepšie pre vás je zaplatiť teraz 25.000 ako potom stále strácať 15 % zo zisku.

pri vami predpokladaných ziskoch by som kľudne zvolil úver z banky – jej služby koniec-koncov i tak budete potrebovať.

;-Q

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Emefej

Chceš podnikat a banku nebereš v žádném případě? Chceš podnikat a nedovedeš si spočítat co je ekonomicky výhodnější? Vykašli se na to.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
gecco

Tak tomuhle nerozumím:

  1. …„a pro mě je 5 tisíc dost, ale pokud daná stránka uspěje(vím to) tak nevím kde sehnat peníze.“… – co tím myslíš???
  2. …"Lichvu a ani banky neberu v žádném případě "… – nebereš lichvu, ale platit spolumajiteli podíl na zisku ti nepřijde moc???
  3. …„Je 15% nějaká hranice“… – o jakou firmu se jedná (právní forma), kolik bude spolumajitelů a jak bude znít společenská smlouva???

___
Zkus mi na ty otázky odpovědět.
Prozatím mám pocit, že nemáš zpracovaný podnikatelský záměr a vlastně ani moc nevíš, o čem vlastně píšeš…
Jaké argumenty chceš – například, použít pro nabídku 15% podílu namísto peněz?

Doplňuji:
K Doplnění:

  1. ujasni si, „co tím vlastně myslí“
  2. chceš ´vyměnit´ 10 tisíc hotově za třeba 30 tisíc měsíčně (a na jak dlouho??) – a odmítáš „banky a lichváře“??

___

  1. zpracuj si podnikatelský záměr (PZ) – kolik musíš do projektu vložit, jaká bude ´návratnost´, s jakou jistotou
  2. na základě PZ si definuj podmínky, za nichž jsi ochoten přizvat partnera (investora) a, případně, společenskou smlouvu

Tohle všechno tě bude stát peníze, ale pokud bude návratost tak vysoká, jakou ´slibuješ´, rozhodně se ti mnohokrát vrátí každá investovaná koruna…
___
A – uvědom si, že nabídneš-li za jednorázovou investici 10.000,– Kč roční příjem 360.000,– Kč, investoři ti ruce utrhají (bude-li onen budoucí zisk podepřen rozumným PZ…

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Ono je dost těžké radit, když ani sám nevíš, z čeho je těch 15%. Stejně tak těžko se dá posuzovat míra rizika. Jde o to, s jakou jistotou tvrdíš, že stránka vydělá 200 tisíc za měsíc. To víš jen ty, to není otázka do pléna. Rozdíl 10 tisíc je při předpokládaných příjmech bezvýznamný, takže podíl bych předem zavrhnul. Naopak, vůbec bych nezavrhoval půjčku. Jestli projekt vydělá aspoň 10 tisíc za měsíc, není úrok rozhodující.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
McArthur

Otázkou je, zda-li chtějí skutečně 15% podíl na firmě (např. na s.r.o. nebo a.s.) nebo si chtějí vzít další provizi ve výši 15% z budoucího výdělku?

Spíš bych to viděl tak, že si říkají o druhou variantu a ne o tu první. Provize 15% je celkem obvyklá.

Pokud by to byla první varianta, tak 15% podíl na firmě je jen kontrolní podíl, ne nic, čím by firmu ovládali. Firmu ovládá držitel 50+ % na základním jmění firmy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ReHu

Oni chtějí 15 % z budoucího zisku pravidelně a do furt?
Nebo chtějí vlastnit 15 % firmy?
Pořádně to propočítej. Firma bude fungovat dlouhá léta, třeba, a oni budou mít pravidelně 15%.
Budou se ještě dále angažovat?
Vyplatí nebo nevyplatí se si půjčit a jednorázově je zaplatit?
A jak máš ošetřeno případné kopírování know-how?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ReHu

Uvědom si, kolik Kč chtějí teď a že 15% z 200 000 je 30 000.
A to by mělo být každý měsíc? Nebo i víc?

před 3280 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání