Avatar uživatele
SerialKiller

Je dobrý nápad studovat dva asijské jazyky najednou?

Dobrý večer,

chtěl bych se zeptat, zda je dobrý nápad učit se japonštinu a korejštinu najednou. Studuji na gymnáziu a jelikož nesportuji, tak mám oproti mým spolužákům hodně času a chtěl bych ho využít na studium jazyků. S japonštinou už zkušenost mám, umím základy, ale korejština je pro mě úplně cizí. Navíc jsem nadaný na jazyky, tak bych to chtěl co nejvíce zužitkovat.

Předem děkuji za odpovědi

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? gagaga, marci1, anonym před 3365 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marci1

Asijské jazyky jsou pro nás dosti těžké, ale pokud si na to troufneš ( když už znáš i základy japonštiny ), máš nadání na jazyky, tak se do toho pusť. Držím Ti palce ! 🙂

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hawajka

Mohlo by se ti to hodně plést. Asi bych dala přednost Japonštině a pokud' neumíš Čínsštinu tak rozhodně by ses ji měl naučit ;))))
Já osobně bych se raději učila jden asiský jazyk a později druhý…
No já totiž ani moc velký talent na jazky nejsem : D

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kelt

Zvládnout to určitě jde. Japonština je jazyk, který má tři typy písma – hiragana, katakana a kanji. Slova se snadno pamatují, protože jsou slabičná a gramatika je celkem jednoduchá. Záleží, jaký máš materiál ke studiu a kolik času tomu věnuješ a zda máš učitele. Pokud jde o korejštinu, tam každý znak představuje jedno písmeno a existují přesná pravidla, jak zapsat slovo – do čtverečků po slabikách podle daných pravidel. Výhodou obou jazyků je to, že věty mají libovolný slovosled, každý člen je určen pomocným slovem. Na korejštinu mi připadá asi nejlepší Talk to me in Korean na stejné stránce. Lze to stáhnout v mp3 a text v PDF, Je to sice v angličtině, ale text je psaný i foneticky. Tento kurs má 9 lekcí, v každé je 25 až 30 lekcí. Korejština má dvojí úroveň mluvy, podle toho, jaký vztah máš s dotyčnou osobou, Ale podobné je to i v japonštině. Písmo je v korejštině velmi jednoduché, snadnější než v japonštině. V korejštině je slovo tvořeno slabikami, jako v každém jazyce – první je vždy souhláska, těch je celkem 14 a 15 zdvojených, za nimi následuje samohláska Někdy může následovat i další souhláska, pokud je zavřená slabika, nebo u otevřené slabiky, končí slabika samohláskou. Samohláska se píše buď vpravo nebo pod souhlásku, podle grafického typu samohlásky – samohlásek je 10 a zdvojených 11, celkově tedy potřebuješ se naučit 40 znaků. Nevím, jaká je učebnice korejštiny v současné době na trhu, já jsem si kdysi koupil brožurku, která je svým obsahem vhodná spíše pro Severní Koreu.
Jak jsem uvedl na stránkách uvedených výše si můžeš stáhnout text v mp3 i text v pdf. Tento text se dá zkopírovat a nepotřebný text dát pryč, stejné to jde i se zvukovou nahrávkou. Stáhni si všechno, poslechni si to a pak si potřebný materiál uprav pro vlastní potřebu. V prvních třech úrovních je po každých 10 lekcích kontrolní lekce. Já mám tu korejštinu taky, chystám se na ni, ale dělám teď jiné jazyky. Kdyby něco, rád pomohu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek