Avatar uživatele
Pokročilý

Jakým způsobem dává železniční výpravčí znamení vlaku na zastavení?

Chtěl bych se zeptat, že jakým způsobem dává, resp. dával ještě v dobách parních lokomotiv výpravčí znamení strojvedoucímu na zastavení vlaku/lokomotivy. Bylo možnost dát znamení i pomocí výpravky? Pokud ano, jakým způsobem se to dělalo?

V noci jaká světelná signalizace k tomu sloužila ?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Ve dne červená strana výpravky, v noci červená baterka.
V dobách mého mládí a parních lokomotiv, měla výpravka zelenou i červenou stranu.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Drap: výpravka má len jednu návestnú stranu: zelenú, s bielym krížom, na opačnej strane je len sivá plocha, žiadna červená. Vy si to mýlite na tie hračky, čo predávajú v hračkárstve pre malé detičky. Na označenie miesta zastavenia sa používa červený terčík okrúhly. Pri posune, alebo núdzové zastavenie červená, alebo žltá zástavka.
V nocu ručný lampáš s červeným svetlom. Platí doteraz a nie len v minulosti.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Stříbrný cukrar 661
Zlatý mosoj 657
Zlatý Drap 656
Zlatý gecco 478
Stříbrný honza19hk 286
Bronzový kapitán 273
Zlatý venkovan 246
Zlatý Lamalam 234
Zlatý Hlada 227
Zlatý Kepler 220

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.