Avatar uživatele
postcd

Jak zajistit aby hrách z tlakového hrnce nevykypěl?

jsem začátečník ve vaření a prosím o radu proč jeden žlutý půlený hrách nevykypí ani při velkém plameni a jiný je na sporo a má tendenci vykypět tím přetlakovým otvorem, tak jak snížit riziko vykypění a přitom vařit dostatečně v tlaku (na vysoký plamen)? děkuji
Doplňuji:
díky, jde mi spíš o tu příčinu proč ten jeden nevykypěl a tento ano, jak tomu předejít

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? quentos, zjentek před 3341 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dr.luha

Namočený hrách papiňák nepotřebuje, uvaří se za krátkou dobu i při normálním tlaku. Jinak vychytávka proti nadbytečnému kypění a pěnění je : přidat k vařenému pokrmu několik lžic oleje.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cochee

Jsou jisté poživatiny, které výrobci přetlakových hrnců vyloženě označují jako NEVHODNÉ
Doplňuji:
Omlouvám se za nedokončení, pokračuji: …nevhodné pro použití přetlakového hrnce k jejich přípravě. Hrách patří mezi ně. Hrách totiž vzkypí takovým způsobem, že pěna s sebou unáší poměrně hrubé částečky hrachu a ten pak ucpe odfukový otvor, ale i pojistku – hrozí exploze. Explozi přetlakového hrnce jsem zažil na vlastní kůži, byť ne s hrachem, naštěstí jsem nebyl ve viditelném dosahu, byl jsem za rohem v jiné místnosti.

Upravil/a: cochee

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
gecco

Tomu asi ne zcela rozummím…

Jakmile tlak v hrnci dosáhne definované hodnoty, už dále nestoupá (tudíž je naprosto zbytečné dále vařit „na vysoký plamen“)…
A rychlost, s jakou je tohoto tlaku dosaženo, je závislá na množství vzduchu vůči množství vody uvnitř (voda je ´nestlačitelná´, čili – čím více vody, tím dříve nastane přetlak).
Na hrachu to nezávisí (pokud ti ten „jeden“ neucpal přetlakový ventil – to by pak chytla pojistka a šel bys shánět novou). A nebo by to pojistka nechytla – a to by byl ´šupec´…
😉

Doplňuji: