Avatar uživatele
Morty

Jak začít programovat mikroprocesory ?

Dobrý den , jsem úplný začátečník s mikroprocesory. Základní elektrotechniku (odpory, tranzistory, kondenzátory, LEDky ,… ) již znám , ale chtěl bych se naučit naprogramovat nějaký mikroprocesor.

Můj problém je , že nevím kde začít. Jestli si mám obvod navrhnout a sestrojit sám , nebo koupit nějaký kit nebo tak něco. Chci vytvářet různé projekty z tohoto oboru , proto nevím , jestli si koupit kit , protože ten je většinou jednoúčelový. Když googlím tak mi to najde všelijaké odborné články , kterým já nerozumím. Nechci za nákup platit vysoké sumy , tedy tak do 1000 Kč.

Nedávno jsem zkusil začít s mikroprocesorem PicAxe 08m2 , ale ten mi nelze připojit k PC. Nevím kde je chyba a velice mne to odrazuje.

Prosím poraďte.

Zajímavá 0 před 3794 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
leporela22

http://mikrokon­trolery-pic.cz tady máš nějaké informace o procesorech a jak pracují
Jina existuji programovatelné relé s časovači atd. jakože napíšeš program a relé sepne v danou chvili kdy si ji nastavil pomocí karnaughovy mapy.
ale procesory to neumym ale na te stránce je to popsané aspon něco.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
marek953

Já jsem se to naučil na střední škole. Na začátek je důležité umět tři věci:

  1. umět zapojit procesor – správné napájení, oscilátor, připojení programovátka, atd.
  2. umět zacházet s vývojovým prostředím – vědět co kde nastavit
  3. umět nějaký programovací jazyk – C nebo assembler