Avatar uživatele
janos3337

Jak to, že učitelka angličtiny na střední, která má vystudovanou Univerzitu Karlovu, často nemá pravdu?

Jak to, že učitelka angličtiny na střední, která má vystudovanou Univerzitu Karlovu, často nemá pravdu, když mluví o nějakých gramatických pravidlech? Už párkrát jsem ji nachytal, že je v rozporu například s gramatickou knihou angličtiny, kterou jsem užíval já jako samouk (Oxford Guide to English Grammar)? Já myslel, že UK je kvalitní univerzita.

Zajímavá 0 před 1202 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
quentos

Dokud neuvedeš konkrétní příklad, nelze odpovědět.
Stejně nesmyslně bych se mohl ptát já, proč ty jakožto český rodilý mluvčí máš ve svém českém projevu tolik chyb („nějákých“, „… jsem jí nachytal“, chybějící čárka před „když“, otazník za oznamovací větou…).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
NoFear

Učitel není vševěd. Dost často je to právě naopak.
„Kdo nic neumí, učí.“ Nemají a nevědí, kde uplatnit své teoretické „znalosti a své dovednosti“ (jestli někteří vůbec umí některé dovednosti a zda mají nějaké užitečné schopnosti, či znalosti, které by jim byly k praktickému životu nebo k práci/vydělá­vání peněz

  • myslím jakkoli jinak než ve škole).

Nachytat učitele při chybě není problém. Už na SŠ učitelka ČJ říkala hlouposti a bylo na ní znát, že nečetla plno knih z povinné maturitní četby. Ani ten nejnutnější základ z klasické světové literatury. O občasných pravopisných chybách nemluvě. Matematikářku často ostatní upozorňovali na chyby ve výpočtech a v chybných výsledcích, fyzikářku jsem opravovali skutečně každou hodinu, minimálně jedna chyba za hodinu (buď v teorii nebo ještě častěji v příkladech, ve výpočtech, ve vzorečcích. A to se týkalo jen fyziky. Psát totiž taky moc neuměla, kromě toho, že to bylo velmi špatně čitelné, tak často mívala pravopisné chyby). A pokud ses zeptal na něco angličtinářky, tak skoro nikdy nevěděla (krom toho, co zrovna učila a co bylo v učebním plánu). Jak se řekne nějaké slovo, fráze nebo nějaká složitější gramatika. Musela vyhledat.
Učitelé mají různé univerzity. To z nich ještě nedělá nadlidi nebo lepší, jak ostatní. Kolikrát nejsou ani průměr… Jak kdo, jak kde.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
orwell

Ále, tak to moc neřeš. Škola by neměla být bojištěm. Ono jde taky o to, jaký obor paní učitelka na UK vystudovala. Když je pan řídící na SŠ v úzkých a nemá lidi, může se stát, že ti dá učit něco, na co prostě nemáš, třeba chemii, ze které jsi sám kdysi nosil trojky, čtyřky a pečlivě ses jí vyhýbal. Na argument „vždyť já to pořádně neumím, jak to mám učit?“ se dozvíš, že do školy jsi určitě chodil, chemii jste nepochybně měli a máš na to celé prázdniny, aby sis to zopakoval. No, a ono to pak podle toho vypadá. A jako na potvoru dostaneš třídu, kde je nějaký chemik amatér (jehož otec je akademik), který si od dětství doma hraje se zkumavkami a čte si v příslušných knihách, jako např. „Malý chemik“ a pod. a ten ti to pak bude dávat celý rok pěkně sežrat. To si piš! Před hodinou se budeš potit krví jako Ježíš před ukřižováním a budeš se bát vstoupit po zvonění do třídy. To je třeba jedna z možností, proč se může jevit učitel/ka jako neschopné individuum.
Pokud paní učitelka je mladá a začíná učit, očekával bych od ní nějaké ty “kopance“. Je rozdíl sedět v lavici, nebo za katedrou. Já se pamatuji na jednoho postaršího (dnes již nežijícího) matikáře, kterého jsme neustále opravovali, kvůli různým “překlepům“, ale od kterého jsem se toho paradoxně nejvíc naučil a chovám k němu dodnes velkou úctu.
Je ale taky pravda, že mezi kantory najdeš i pár takových, kteří by z různých důvodů učit opravdu neměli. Ale mezi “felčary“ i jinde je to obdobné. Po 89. vznikla spousta škol a dětí ubylo, takže se to muselo zákonitě odrazit i na kvalitě výuky. Dost těch opravdu schopných ze školství zdrhlo, starší jsou už v důchodu, nebo pod drnem a vařit jenom z vody se nedá. Ale věř, že ANO, bude líp :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Tak na fildu nebo peďák se dostane každý.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
janos3337

quentos: Odkud bereš, že jsem český rodilý mluvčí? :)

před 1202 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
janos3337

Za druhé, já tu nejsem ve škole a neučím jazyk, ani nepoučuji o gramatických pravidlech češtiny někoho jiného :)

před 1202 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
quentos

Kde bereš, že poučuju? Pouze jsem ty chyby vyjmenoval. Za druhé nejsou gramatické (když už používáš cizí „termity“, chtělo by to znát jejich význam). A za třetí český rodilý mluvčí se pozná (děláš chyby, které TYPICKY dělají pouze čeští rodilí mluvčí).
Stále jsem se nedočkal příkladu učitelčiny „chyby“.

před 1202 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
janos3337

„. A za třetí český rodilý mluvčí se pozná (děláš chyby, které TYPICKY dělají pouze čeští rodilí mluvčí).“
Takže podle toho, že udělám chybu, kterou dělají TAKY rodilí mluvčí, poznáš, že jsem Čech? :D Prosímtě…

před 1202 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
janos3337

Sice vzdělanej jseš, ale logický myšlení nic moc, co? :)

před 1202 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
janos3337

Kde jsem napsal, že ty poučuješ? Já pouze napsal, že JÁ nepoučuji. Kde jsem napsal, že ty chyby jsou gramatické? Pouze jsem napsal, že nepoučuji o gramatických pravidlech češtiny. Nenapsal jsem, že moje chyby jsou gramatické.

před 1202 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce