Avatar uživatele
Kelt

Jak to, že při hledání informací chce po mně někdo souhlas?

Tak hledal jsem nějaké informace o vlastnostech určitých plynů a musel jsem stisknout tlačítko, že souhlasím a že jsem odborník. To budeme takto sledování a někdo za nás bude rozhodovat, nebo už rozhodl, co se můžeme dozvědět? Jestli mne zajímají odjezdy autobusů z Dublinu, jak staví dům v Hondurasu, jsou to moje věci. Konkrétně před 13 lety jsem ty odjezdy vyhledal a snadno získal, dnes a to je paradox , je mnohem více informací, ale cesta k nim je složitá. Může mi to někdo vysvětlit? Děkuji.

Zajímavá 0 před 849 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Disraeli

Souhlas s užíváním něčeho chtějí skoro všude (jinde je automatický… jen na základě toho, že to začneš po/užívat), to není nic neobvyklého. S obchodními a jinými podmínkami taky musíš souhlasit, při využívání služeb něčeho taky musíš souhlasit. Vsadím se, že i tady jsi s něčím souhlasil nebo třeba na Googlu nebo na Seznamu a jinde (nebo se soubory cookies a podobnými blbostmi nebo povolení reklam atd atd. často někde chtějí NĚjAKÝ souhlas).
Nevím jaké info a kde, ale některé weby jsou pro odoborníky (třeba lékaře) a jiní k tom třeba nemají přístup nebo jen s nějakým souhlasem, prohlášením, že jsem někým/něčím, co oni požadují. Weby jsou taky soukromé, s vlastními pravdily a podobně. Jinde se chtějí pojistit, že necheš spáchat trestný čin nebo že už ti bylo 18 nebo že víš co děláš, že souhlásíš s tím a tím (tomu se říká svobodná vůle, možnost volby a dohody – s někým, s nějakou stranou).

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Autor webu se tak jistí, že to nebude číst a využívat někdo nepovolaný, aby nedošlo k nějaké chybě s vážnými následky. Existují i prodejny s chemikáliemi, ale jen některé si může koupit laik. Na ostatní musíš doložit příslušné vzdělání nebo doklad, že můžeš zacházet s nebezpečnými chemickými látkami.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce