Avatar uživatele
kemo

Jak správně v autě zastavit na křižovatce?

Pokud mám třeba zařazenou rychlost 3 a blížím se ke světelné křižovatce,jsem od ní 50 metrů a zrovna vidím jak mi blikne červená,tak mám udělat :

  1. Sešlápnout spojku a pomalu přibrždovat ?
  2. Sešlápnout spojku,vyřadit na neutrál,pustit spojku a pomalu přibrždovat ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4323 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hlada

Brzdit do otáček mírně nad volnoběh (1000 – 1200), pak teprve sešlápnout spojku a dobrzdit. Využije se tak jednak brzdný účinek motoru a u novějších aut ještě vypnutí přívodu paliva při brzdění motorem.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
venkovan

Ty brzdíš na červenou?
Kde žiješ.
Já – kupodivu mi to asi věřit nebudeš, brzdím už na žlutou a ne až mi blikne červená.
A jinak – čím míň máš vyšlápnutou spojku, tím lépe protože není zbytečně namáháno spojkové ložisko či jiný systém který spojku rozpojuje. Takže dobrzdit na zařazenou rychlost a nebo na vyřazeno. Někdo kdo umí dobrzdí i podřazováním a současným brzděním

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ReHu

Podle toho jakým autem jezdíš. A jestli jezdíš za svý. Při neutrálu se zvyšuje spotřeba. Pokud máš neutrál na každé křižovatce, tak se projede o dost víc.
Klidně i přeřaď na 2 a pak dobrzdi. Na neutrál dojíždím jen krátký kousek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

V každom prípade tak, aby ste bezpečne zastavil ešte pred semaforom, tj pred križovatkou. Stáť na križovatke (v križovatke) nie je povolené.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Vojtěch

Při 50 km/h bych měl na zabrždění 3.6 vteřiny. Nad 50 km/h ještě méně. Takže bych začal brzdit a současně si vyřadil (spojka, vyřadit, pustit spojku).
Doplňuji:
Oprava: Neuvědomil jsem si, že by se během brždění rychlost snižovala, takže by to bylo více jak 3,6 vteřiny.

Upravil/a: Vojtěch

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Bičiště

Já bych na to dojetí k červené ,sešlápl spojku, současně nohu z plynového pedálu , vyhodil rychlost, a dojel bych setrvačností s nohou na brzdě a přibrzďoval, aby mi to vyšlo. Jízda se sešlápnutou spojkou je zbytečná, lepší je dojídět bez sešlápnuté spojky, na neutrál, s nohou na brzdě,takže lepší je varianta 2.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

vyřadím vypnu zapalování, v klidu dojedu a čekám na zelenou..
jde Vám o úsporu paliva, že?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

jelikož jezdím s Tatrou 815 8×8 a tam je to trochu jiné,ale pokud mi tam skočí červená tak normálně zabrzdím a podřadím až když stojím.pokud bych měl za 3 tak podřadím na dvojku a čekám na zelenou..Otázka je jestli bych měl návěs s tankem pak bych při rozjíždění používal druhou převodovku a u ní se řadí s meziplynem,po rozjezdu bych přeřadil na 3 popř přímo na 4

ale popravdě kdybych byl od křižovatky 50 metrů a najednou oranžová a červená tak buď šlápnu na plyn a ještě to projedu nebo pískaj gumy.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
kemo

t

před 4321 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek