Avatar uživatele
Bronzový

Jak se zachovat při zatuhnutí šoféra s autem na železničním přejezdu?

V pátek v Uhříněvsi zatuhnul starý srbský šofér s kamionem před závorou na žel. přejezdu. Protistojící řidič daleko mladší popadl mobil a dvě minuty statečně mobiloval.
Chápu invalidy staré a přemládlé, Nedávno přijedu k nehodě dáma přistála s mini autem na boku v poli pokouším se o vrácení auta zpět na kola bezvýsledně, opodál stojí Mercedes vyšší třídy volám na něho pojďte pomoci, odpověď mám polobotky nejde to a dále zuřivě natáčel na mobil a jeho dáma si upravovala make-up.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Myslíš z pozice řidiče nebo jiné osoby?
Řidič by se měl snažit jakýmkoliv způsobem z kolejí dostat. Pokud auto jede, tak přerazit závoru. I pokud motor nechytne, dá se popojet se zařazenou rychlostí na startér. Pokud to fakt nejde, vystoupit a zachránit holý život (beztak jeho zbytek nejspíš stráví ve vězení).
Okolojdoucí toho může udělat ještě méně. Pokoušet se někam volat většinou nemá smysl, nestihne se to, na frekventované trati jedou vlaky v rozestupu šest minut. Může zvednout závoru (jde to rukama) nebo ji zlomit a dát tak řidiči najevo že je cesta volná. Pokud se vlak již blíží, není čas na hrdinství, utéct co nejdál ve směru, kterým pravděpodobně nepoletí trosky.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

S tím prvním šoférem: těžko říct. Dle situace se ho pokusit přesvědčit (rukama, nohama, křikem), aby to projel. Ale s ohledem na vlastní bezpečnost, což může být problém – viděli jsme, kam pak ten náklaďák letěl. Dál je možné zkusit zavolat na tísňovou linku, nejspíš 158. Ale jestli budou dost rychlí, aby zablokovali dopravu na železnici... obávám se, že ne. Zavolat na nejbližší nádraží by asi bylo nejúčinnější, ale ČD či SŽDC či kdo to má na svědomí tahle čísla účinně tají a málokdo má v tel. seznamu číslo na bráchu výpravčího. Takže tudy cesta asi nevede.

Ten druhej: Nevím. Pokud mu dáš přes hubu, nejspíš Tě zažaluje. Takže max. zdvihnutej prostředníček. Bohužel podobný typ lidí se nám nějak množí. Pamatuju před časem jsem měl problém vyjet zledovatělou jednosměrku do kopce (parkoval jsem tam a neměl jsem možnost se rozjet). Idiot, co stál za mnou (a blokoval mě, že jsem nemohl víc couvnout), šel zkontrolovat, jestli mám zimní pneu (měl jsem, a relativně nové), a pak dál čuměl a nadával. Naštěstí se tam objevil i někdo rozumnější, kdo se nebál mi do toho auta trochu zatlačit.


Avatar uživatele
Stříbrný

Tak v tom případě by se dalo volat na linku 112, kteří automaticky volají lékaře policii, požárníky. A kdybyste oznámil, co se děje, měli by v tom pomoci, protože jsou s podobnými orgány ve spojení. To v případě, že by bylo k dispozici čas, 10 minut. Dřív by se to asi nestihlo. Stejně za těch 10 minut by mělo stačit k uvolnění přejezdu na místě, kdyby byl zájem a snaha. Ale jak popisujete přístup aktérů a jejich hodnotový systém, když ten dotyčný nemá zájem o komunikaci, přestože se mu to snažíte naznačit. A co můžete dělat, nebo byste měl dělat?
Obdobná situace při požárech , to jsem slyšel na spoustě školení, když jde o záchranu lidských životů, tak se hmotná škoda vzniklá k odstranění překážky nepočítá na vrub zachránci ( to je moje vlastní formule, důležitější je obsah).
Prakticky - bude hořet , v místnosti bude dítě, nejrychlejší cesta je přes okno a já cestou shodím nějaký televizor a ten se rozbije, ale dítě bude zachráněné, tak to mám na mysli. No a tady by mělo platit něco obdobného, dle situace.


Avatar uživatele
Zlatý

... na každém železničním přejezdu má být číslo přejezdu a kam se má volat:
---
"Všechny přejezdy jsou opatřeny čísly, která jsou umístěna na zadní straně skříně výstražníku (skříň se světly) nebo na zadní straně výstražného kříže. Po zavolání na tísňovou linku 112 a nahlášení čísla přejezdu je schopen operátor díky tomuto systému během několika minut zastavit provoz na dané trati.
Zdroj: https://www.idnes.cz/… "
---
"Postup při vzniku potřeby zastavit železniční provoz na přejezdu:
1) osoba, která zjistí potřebu zastavit železniční provoz (např. řidič auta uvízlého na přejezdu), zavolá na některou z tísňových linek 112 nebo 150
2) operátor záchranného systému navede volajícího k tomu, aby mu sdělil číslo přejezdu
3) zástupce integrovaného záchranného systému zavolá podle tabulky výpravčího (dispečera) a sdělí mu požadavek na zastavení železničního provozu
4) výpravčí (dispečer) identifikuje podle tabulky konkrétní přejezd a traťový úsek a učiní nutná opatření" https://www.szdc.cz/…
---
"Naučte se jak zastavit blížící se vlak:
- Pokud budete potřebovat v případě maximální nouze (překážka na trati, nesjízdná trať,…) zastavit vlak, můžete zkusit následující:
a) spojte kolejnice vodivým způsobem (tyčí, řetězem, ocelovým lanem). Na tratích s autoblokem se nejbližší návěstidlo přestaví na stůj a to před ním na výstrahu
b) rozbijte světlo v přejezdovém zabezpečovacím zařízení nebo přeražte závoru (pokud bude zvednutá, půjde to těžko)
c) naučte se návěst „stůj, zastavte všemi prostředky.“ Tu může dát strojvedoucímu kdokoliv, i laik, a provádí se kroužením červeným nebo bílým světlem (popř. jakýmkoliv světlem kromě zelené), červeným praporkem, nebo i jen rukou v horní polovině těla. Samozřejmě se snažte běžet co nejdál od místa ohrožení vstříc vlaku.
Můžete použít i slyšitelnou návěst (například automobilovou houkačkou). Jedná se o tři krátké zvuky za sebou (dávané opakovaně samozřejmě s malou prodlevou po každé trojici). Mnemotechnická pomůcka: („ZAS-TAV-TE!“) " http://www.machinegun.cz/…

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Kultura a společnost

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Kultura a společnost

Zlatý annas 4904
Zlatý Drap 3018
Zlatý led 2158
Zlatý Kepler 1842
Zlatý marci1 1660
Zlatý ivzez 1333
Zlatý hanulka11 1277
Zlatý quentos 1244
Zlatý mosoj 966
Zlatý gecco 818

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.