Avatar uživatele
annas

Jak rozumíte poznámce uvedené ve vlakovém jízdním řádu a související s přestupem na jiný spoj?

„Vlak čeká na zpožděné vlaky, které dojedou do času jeho pravidelného odjezdu.“

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 11Pro koho je otázka zajímavá? led, vagra, anonym, iceT, Andělé, johana 56, fablen, lukas.zmizik, fcoop, anonym, Pájo před 4472 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Je to sice šroubovnou úřední řečí, ale smysl je jasný.
Pokud dorazí zpožděný přípoj do času odjezdu, ještě počká a umožní přestup, přijede-li později, už nečeká a odjíždí přesně dle svého jízdního řádu.
Souvisí to s drážními grafikony a pravidly, jež civilistům nemusejí být vždy jasné. Každá odchylka od pravidelných jízdních řádů vyžaduje korekce na dané trase pro uvolnění cesty s ohledem na ostatní vlaky a jejich křižování ve stanicích.
Doplňuji:
P.S. Koukám, že chlapi pochopili, kdežto ženy tápou.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Že vlak čeká několik minut, aby bylo možno přestoupit. Kdysi to bývalo 5 – 10 minut.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Snad jsem to pochopil. Uvedu příklad: vlak čeká na zpožděné vlaky jen do doby,kdy má svůj pravidelný odjezd.Pokud zpožděný vlak přijede do stanice o něco později,již není možné chytnout spoj čekajícího vlaku.Teď jsem se do toho nějak zamotal! 😁

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
SeptikB

Příklad:
Jedete rychlíkem do města, kde chcete přestoupit do malé meziměstské regionky, která odjíždí ve 12:30. Obvykle je to tak, že rychlík přijede třeba 12:25 a vy máte 5 minut na přestup. Pokud se ale váš rychlík zpozdí a přijede až 12:29, regionka se taky zpozdí, tj. na tabuli jí naskočí 5 minut zpoždění a odjede ve 12:35. Pokud ale v čase 12:30 rychlík do stanice nepřijel, regionka odjede a už dále nečeká. Vy můžete přijet třeba s 10 minutovým zpožděním ve 12:35 a musíte čekat hodinu na další regionku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
fablen

.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
samicek333

nerozumím, ani bych to tam nepsala

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

ad Septik, matematicky je to dobře, jenže v praxi to bývá naopak, obvykle regionky čekají na rychlíky nebo expresy, protože rychlík jede po hlavní trati, kde je náročnější volná dopravní cesta, kdežto na vedlejší trati jezdívá jen ten motoráček.
Tedy čeká na přípoj právě proto, že jinak by jel skoro prázdný a další spoj by při dnešních úsporách mohl jet taky až za půl dne.
Nejčastěji mají právě IC a EC obligátní poznámku: „vlak nečeká na žádné spoje“.

před 4471 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
SeptikB

Nejsem si jistý, zda jsem toto doplnění pochopil. Chcete říci, že poznámka „Vlak čeká na zpožděné vlaky, které dojedou do času jeho pravidelného odjezdu“ se nevztahuje na vlaky na vedlejších tratích ? Pokud ano, musím souhlasit, protože je to podle vašeho vysvětlení logické. Nicméně jsem viděl tuto poznámku většinou u těch vedlejších regionek, tak nevím, možná si to špatně pamatuju…

před 4471 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Nikoliv poznámka je univerzální, čili se může vztahovat skutečně na jakýkoliv spoj, tedy i vedlejší trať. Jen jsem poukázal na realitu, kde mohou být frekventované tratě s dalšími odbočkami a pak zcela okrajové regionky, mající jednu konečnou stanici, v jejímž průběhu není už kam přestupovat.
Pakliže se jedná o spoj s frekvencí odjezdů každou hodinu a na trati je vázán dalšími návaznostmi (např. dalšími uzlovými přestupy nebo i odjezdy spádových autobusů), pak tam mohou mít tuto podmínku, u ostatních většinou čekávají až do příjezdu, neboť další spoj za půl dne je už pak k ničemu.

před 4469 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek