Avatar uživatele
vojtech1010

Jak postupovat při vývoji hry?

Zdravím, jako ročníkový projekt jsem si ve škole vybral vývoj hry pro Android platformu. Jedná se o hru Snake ve 2D. Rozhodl jsem se použít engine AndEngine a programovat to v Javě. Nevím ale, jakými kroky začít a co vše je potřeba při vývoji takovéto hry udělat. Proto bych byl rád, kdyby mi někdo napsal několik kroků, které je nezbytné při vývoji hry provést. Děkuji.

Zajímavá 0 před 3109 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Na hada rozhodně engine nepotřebujete. Já jednoho napsal na 31 řádků v C#. Doporučuji políčkovou grafiku. V té se reálná 2D pozice přepočítá do políčkové. Políčko hada jest pak políčkem mřížky, ve které se had pohybuje. Například převod 2D pozice do políčkové o čtverečcích 32×32 proběhne následovně: X / 32 = X2 (políčkové X) ; Y / 32 = Y2 (políčkové Y) Dále pak všechna obsazená políčka (kterážto tvoří tělo hada) stačí ukládat v listu (dynamické pole) a pohyb provede jednoduchý úkon: V případě, že had hlavou (prvním, či posledním článkem) nestojí na jídle, se odstraní poslední (dle toho, kde zadek uchováváte) článek hada. A pokaždé se přidá nová hlava – nový článek. Tak pokud had jí, se o jeden článek prodlouží. A pokud nejí, pak se smaže zadek a přidá hlava → had se posune. No a generování jídla – stačí políčkové X a políčkové Y… Pro začátečníka může být schůdnější HTML5 – JavaScript kreslící na canvas… Zde se mi to blbě popisuje – chcete-li, rád vás naučím velmi efektivní a lehký postup. (Jak píši výše – stačí opravdu jen pár řádků – jiná díla, kterážto často zřím, obsahují i tisíce řádků a nefungují tak dobře. Když-tak ted napište do zpráv – ukázal bych vám pár triků s tabulkou v HTML5.)

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek