Avatar uživatele
odik

Jak opravit prasklou mosaznou nádobu?

Mám pravděpodobně mosaznou nádobu spojenou ze dvou dílů (vrchní a spodní). Ve spoji se objevila prasklina (asi nějaké pnutí) široká 1 mm a dlouhá 1 cm. Do nádoby se lije voda, proto musí být oprava vodotěsná a nesmí do vody uvolňovat žádné další škodliviny.
Jaký konkrétní prostředek/postup opravy zvolit? Pro laika bez zvláštního vybavení (např. sváření) z věcí, co se dají běžně sehnat za rozumné peníze.

PS: Ono najít zručného zámečníka/klempíře není nic snadného. Už několikrát jsem hledal odborníky z podobných profesí a vždycky jsem byl s kvalitou velmi nespokojen. Pájku mám doma jen klasickou tu domácí na cín. Různých silikonů a tmelů doma taky mám, ale doufal jsem v něco ne univerzálního, ale fakt speciálního … a v menším balení, aby mi to tu zas nezůstalo 😁

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: odik

Zajímavá 0 před 3028 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Svaření (přesněji tvrdé pájení) by bylo nejlepší – a udělá to každý zručný strojní zámečník.
V domácích podmínkách použij PU tmel (silikon ne, je ´acetátový´, např. http://www.den­braven.cz/poly­uretanova-lepidla-a-tmely/0424-bond-flex-crystal-polyuretan-50-cz601.html ).
_____________­________________
Malou páječkou nádobu neprohřeješ a navíc by Pb-Sn pájka byla hodně vidět.
Tvrdé pájení (mosaz-borax) by fakt měl zvládnout kdokoli, kdo umí se švajcem.
A nějaký speciální tmel na mosaz není třeba – jasně, můžeš použít polyuretanový nebo epoxidový tmel v ceně x00,–/25 ml – ale proč?
Pokud máš neacetátový tmel s dobrou přilnavostí na kov doma, klidně použij ten.
😉

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
lexx

mosaz se velmi dobře letuje nízkotavitelnou Sn-Pb pájkou pokud ovšem nádoba není tlaková
musí to bejt klempířská elektro páječka s topným tělesem a příkonem cca 300–400W trafopájka pro R-TV opravy je pro ten účel slabá

Upravil/a: lexx