Avatar uživatele
SarrahHelp

Jak na psychickou šikanu?

Ahoj jsem plnoletá studentka. Chtěla jsem se jen zeptat na Váš názor. Představte si, že Vás nebo vaše dítě psychicky šikanují na střední škole 3 roky a vy to zjistíte. K tomu zjistíte, že třídní o tom věděl a ještě to podporoval. Začnete to řešit. Ředitel se staví odmítavě, je arogantní, bouchá do stolu a třídní se začne ohánět facebookem – vaším nebo vašeho dítěte – a vše vygraduje v to, že vy jste ti špatní. Školní inspektoři nic neudělají. Ještě to podpoří nepodloženou kontrolou a vše se smete ze stolu. Co byste dělali vy, kdybyste věděli, že agresoři pokračují v šikanování dalších obětí a pár už jich vystrnadili? Já odešla, ale trápí mě, že to stejně tam zůstalo a ničí to dál život jiným. Hlavně jakmile je Vám nebo Vašemu dítěti přes 18, tak s tím zákon nic dělat nemůže. Leda byste se soudili. Psychická šikana ale i tak je neprokazatelná i s potvrzením od psychologa, takže budete za špatné tak jako tak Vy. A co pak s tím? Mluvím opravdu z vlastní zkušenosti, kdy jsem naprosto zavrhla systém naší milované republiky.Protože nemáte nikde zastání po 18.roku života. Takže co byste dělali Vy?
Děkuji za vaše cenné názory.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kapka, johana 56, bolak, Agneta před 3517 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
zjentek

psychická šikana se nejlíp zastavuje fyzicky ..nevěřila bys, jak prudké trhavé pohyby různých částí těla dokáží v problematice stanovit hranice ..zprvu se ti to v hlavě bije s těmi nesmysly o dobru atd., nicméně později je z toho způsob, kdy hranice šikany určuje šikanovaný.
Jak to tak vypadá, bez válek nebude nikdy možné žít ..tedy dokud se vychovávají „šikanisti“

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
zzzzz

Souhlasím se Zjentkem. Šikanu lze zastavit jedině tak, že do držky dostane ten agresor, dobré je ho co nejvíce ponížit, aby si na vlastní kůži prožil, co to je být obětí. Pak už to na 99% neudělá.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
huxa

Máš naproste stejné zastání jako do 18 let. Psychická šikana je také prokazatelná, o to více, když učitelé s ředitelem o tom vědí a nic nedělají.
Jeslti chceš mít pouze čisté svědomí, uvědom o této trestné činnosti policii ČR, čím vás bude více, tím lépe, takže se s případnými dalšími oběťmi domluvte, byla by tutovka mít i třeba zvukový záznam, poté bych se nebál je zažalovat.
Dále bych šířil povědomí o těchto praktikách, aby si to případní další studenti rozmysleli.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Právě FB je příkladem časté šikany.
Bojovat s „větrnými mlýny“ prostřednictvím soudů je složité. Přestože „zvítězíš“, v rámci zákona, prakticky nic nezískáš. Zákon je sice na tvé stranětejně, ale „musíš“ odejít – ze školy i ze zaměstnání, nevydržíš.
Šikaně a bossingu se stále daří dobře, jen kvete. Jak není člověk svým pánem a má nad sebou nadřízeného, vedoucího… projevuje se ve formě ústním podáním, nesmyslnými požadavky, zadáním horší, těžší práce – za menší finanční ohodnocení, v odměně – kterou můžeš x nemusíš dostat, pomluvy, schválnosti.
Když se Vám něco nelíbí, tak běžte, za vraty je fronta dalších zájemců…
Je tisíc způsobů, jak vybraného jedince dostat!
Vysoké % šikany/bossingu je např. v bankách, poradci se často mění, vyčerpaní , zhroucení končívají na neschopenkách od psychiatra :(
Vše mají v rukách lidé a záleží jen na nich…
Odlišnost i výjimečnost se někdy neodpouští, netoleruje, ale trestá, je obrazem chování a morálky celé spoloečnosti. Bohužel.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Quimby

Ahoj,
Co znamená „třídní se začne ohánět facebookem“?
To je dost šložité, ale nedokážu si představit jak to v praxi vypadalo.
Psychická šikana znamenala přesně co, v tomhle případě? Můžeš si to třeba nahrávat na telefon a pak to předložit té inspekci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Agneta

„Systém naší milované republiky“ – no a co bys prosímtě navrhla, jak by to mělo správně být? Ono se totiž o tom mluví, že není všechno super, jak by se to v 21.století dalo očekávat.
+++
Já bych navrhla jeden úřad „mezi“(policií, soudem, úřadem školství atd.), kam by se dalo obracet s věcma, s kterými se u policie „posílá domů“. A v této „mezisféře“ není právě málo vražd…z toho důvodu, že něco neklape. Typický příklad : „nevěra“ – pro normální lidi žádné téma, ale jiní se rozvádějí-ačkoliv oba nechtějí:DDD-a tak se radši píchají nožem…a to mají třeba děti…no neřešitelných problémů má republika dost a mělo by se s tím fakt něco dělat.
Doplňuji:
Se stalkingem už se něco udělalo, ale s mobbingem ještě nic…

Upravil/a: Agneta

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
bolak

Jak říkaj ti co mají nejvíc palců, oběť šikany si musí počkat až bude s šikanátorem/ry sama , a pak se do něj/nich pustit, a mlátit je hlava nehlava. Buď mu to vrátí a nebo ne, na tom nezáleží, ale až pak to začne škola řešit, a až se tak stane, vyjde najevo že byl dotyčný člověk měsíce šikanován a budou padat dvojky z chování a podmínečný vyloučení. Paradoxně tato původní oběť, ačkoliv napadne svoje spolužáky fyzicky, i když oni ji šikanovali byť jen psychicky, by žádný trest dostat neměla, protože škola si nedovolí aby oběť šikany byla ještě potrestána za to že byla měsíce týrána, nicméně do té doby věř že nic proti tomu podnikat nebudou, protože škola má ráda klid a ticho, zametání problémů pěkně pod kobereček, musí se něco semlít, aby už neměli jinou možnost než to vyšetřit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
SarrahHelp

Tak pokusím se doplnit a odpovídat. Quimby: třídní prostě prohlásit, že mu to nedalo a že se mi podíval na facebook. A podle toho proto usuzuje, že se bojím lidí. Proč mám na fb 21 přátel a proč nezveřejňované příspěvky se raději neptal. Jinak by zjistil, že jsem chtěla z fb odejít a mám ho jen kvůli roztroušené rodině. Nejvíc mě ale dostal fakt, že v těch 21 přátelích mám jen 2lidi z celé té školy a zákaz cizím vidět cokoliv. Takže pokud není hacker nebo mu to jedna z mých kamarádek nezpřístupnila neviděl by to.
huxa: Potrvdil to třídní učitel i učitelka češtiny. Dále na to upozornila angličtinářka a francouzštinářka. Když češtinářka chtěla něco říct, jako že o šikaně ví, ředitel jí prý pohrozil vyhazovem. Je to neoficiální, protože s jednalo o soukromý rozhovor, ale celkově mě šokavala moc jednoho ředitele. Nahrávka je pořízená a to dokonce legálně a byla zaslaná na inspektorát školství, na ministerstvo a puštěn jedné policistce, která potvrdila, že o šikaně na daném gymplu ví, ale nemohou nic dělat.
Agneta: Je toho hodně, ale jistě každý uzná že v letech od 5–20 let je „dítě“ nejzranitelnější. Já totiž viděla se hroutit opravdu silné lidi. Zničit je již v takovém věku má velké následky leckdy na celý život. Měla by se už něco dělat i s takovými „hloupými“ případy.
Další nesrovnalosti Vám ráda objasním. Jsem ráda, že toto není přehlédnuto. Děkuji Sára

před 3516 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek