Avatar uživatele
LysoňXXX

Jak na přehřátou zásuvku.

Přehřívá se mi v bytě zásuvka na kterou je napojený mrazák. Je tak horká, že se na ní nedá udržet ani ruka. Co s tím? Vypojit mrazák nemohu (je plný jídla) Jsem laik na elektro, tak se ptám.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4136 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
tom004

Použij prodlužovací kabel z jiné zásuvky, zapoj mrazák, zavolej elektrikáře. Jenom on může rozhodnout o opravě, případně výměně zásuvky. Svépomoc, laickou, nedoporučuji. Rozhodně je lepší přijít o jídlo než o bydlení. Už jsem viděl pár vyhořelých RD, i bytů díky neodborným zásahům. A moc bych to neodkládal.
Doplňuji:
Jestli jsem dobře četl, tak je ta zásuvka tak horká, že se na ní nedá udržet ruka. Takže pouhé dotažení šroubků nemůže stačit. Ten problém je větší.

Upravil/a: tom004

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Alesh

Těžko takhle soudit, co bych ale sám jako laik zkusil:

  1. oddělat kryt a zkusil dotáhnout šrouby
  2. přes prodlužovačku bych ji zkusil píchnou do jiné zásuvky

Trochu teplá zásuvka by nevadila, ale všeho moc škodí, je tam nějaký problém a je ho potřeba odstranit, ať to nedopadne nějak blbě. Co tam máš za rozvody? Nemáš tak ještě hliník?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Nic jiného to nemůže být něž povolené šrouby a velký přechodový odpor přívodní drát zásuvka. Normálně by se to dalo opravit za pár minut a to by mrazáku nevadilo, ale mohou být již vyhřáté dráty a izolace. Pak by se to muselo opravovat trochu déle a složitěji.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kablik

panebože, před chvílí ve zprávách ukazovaly vyhořelý dům který vyhořel do základů přesně z téhož důvodů co tu uvádíš, poslecni tom004 t.j. přepoj mrazák přes nějakou prodlužku na jinou zásuvku a úprkem utíkej pro nejbližšího elektrikáře, jinak to nedopadne dobře!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Děda Louda