Avatar uživatele
RyuzakiKate

Jak je možné, že člověk vnímá jinak písmo na obrazovce a jinak písmo tištěné?

Dnes jsem se od jednoho učitele dozvěděla, že náš mozek vnímá tato čtení jinak, protože se zapojují jiné.. části mozku, receptory, synapse? Zkrátka to vnímá odlišně. Že je prý účinnější a lépe se soustředíme na tištěné písmo, protože to skutečně čteme – na rozdíl od textu na obrazovce.. Jak to vnímáte vy? Já osobně mám radši písmo tištěné, bráním se čtečce, to pro mě zkrátka už není kniha, a zápisky si i na vysoké stále vedu do sešitu, i když spousta studentů k tomu využívá notebooky.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, zzzlatokopka před 3339 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kelt

Čtení a psaní je přirozená věc. Myslím čtení knih a psaní rukou. Samozřejmě, že je snaha všechno urychlit, proto píšeme všemi deseti a snažíme se urychlit čtení, ale vždycky je něco za něco. Zrychlené čtení vyžaduje větší soustředění, ztrácí se krása atd. Při psaní rukou se pohyb přenáší do mozku a lépe si danou věc zapamatujeme, než když jí napíšeme na PC. Například slovíčka si nejlépe zapamatuji, když si je napíšu tužkou na papír.
Dělej, co ti vyhovuje. Když stíháš psát rukou, máš přednášky v pořádku a na zkouškách uspěješ, tak proč dělat něco, co je ti proti srstri, jen abys byl in.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
zzzlatokopka

Na učení potřebuji také tištěné, používám fotopaměť a ta mi na PC moc nefunguje.

Na čtení knih mi vyhovuje čtečka nebo tablet.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Podle mne to souvisí se světlem (monitor je podsvícený)
a s určitou pohodlností. Čtení na monitoru nevyžaduje tolik
soustředění či pozornosti (nebo si ji tolik neuvědomuji).

V posledních letech mi více vyhovuje čtení na monitoru,
na němž si mohu písmo zvětšit, v nějkterých programech
lze změnit i rodinu a řez písma, …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce