Avatar uživatele
Rokio

Jak je moje práce prospěšná pro společnost (stát)?

Na toto téma jsem se bavil se svým známým. Zajímalo by mě, jestli najdete další body, případně jestli je některý z nich neplatný.

Pracuji jako dělník na zkrácený úvazek.

Zde jsou kritéria:

  • Neplatím daň ze mzdy, protože uplatňuji slevu pro důchodce. Ta mi ji srazila na nulu.
  • Zdravotní pojištění za mě platí zaměstnavatel. Nikdy jsem ale nebyl v pracovní neschopnosti a nikdy jsem nepobíral nemocenskou, takže tím nepřímo podporuji lidí, kteří jsou nadprůměrně nemocní.
  • Sociální pojištění si z malé části platím já (strhává se mi že mzdy) a z větší zaměstnavatel. Toto dělám čistě pro sebe.

Z toho plyne, že podporuji stát a firmu pouze užitkem ze své práce a tím, že prakticky nebývám nemocný. Více dám na zdravotní pojištění než dostanu od státu za léčení při pracovní neschopnosti.

Napsal jsem to podle vás správně, jsou zde nesrovnalosti, nebo je to celé špatně a mluvím nesmysly?

Zajímavá 0 před 1413 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Už zase po nás chceš, abychom ti pochlebovali? Houbelec!!! Jsi samolibej neschopák!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Nemáš to tak přesně. Ze zdravotního systému, který je průběžný, se financuje provoz zdravotnictví, ale také výstavba , přístroje a další. Nemáš tam tedy nikde svou hromádku, z které by se braly peníze jen pro tebe. Také lze předpokládat, že i když jsi za krátkou dobu svého zaměstnání nebyl nemocen, tak jednou onemocníš a peníze/třeba i od jiných/ budou pro tebe použity. Každá práce je prospěšná, nejen tvoje. Podle tvých úvah je jasné, že práce kohokoli jiného, který pracuje na plný úvazek/třeba i celý život/ je prospěšnější, protože do systému přináší více.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Každá práca, z ktorej má úžitok štát, je prospešné pre spoločnosť. Už to, že z tvojho príjmu zamestnávateľ odvádza povinné odvody, je prospešné aj pre štát.